رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

رادیو ایران در روز جهانی مطبوعات ویژه برنامه «ستون کاغذی» را تقدیم می کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از شبکه رادیویی ایران، به پیشنهاد یونسکو و تصویب مجمع عمومی سازمان ملل در نوامبر ۱۹۹۱ میلادی روز سوم ماه می برابر با ۱۳ اردیبهشت هر سال به عنوان روز ازادی جهانی مطبوعات شناخته شده […]

رادیو ایران در روز جهانی مطبوعات ویژه برنامه «ستون کاغذی» را تقدیم می کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از شبکه رادیویی ایران، به پیشنهاد یونسکو و تصویب مجمع عمومی سازمان ملل در نوامبر ۱۹۹۱ میلادی روز سوم ماه می برابر با ۱۳ اردیبهشت هر سال به عنوان روز ازادی جهانی مطبوعات شناخته شده است.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در روز ۲۰ دسامبر ۱۹۹۳، طی یک مصوبه، روز سوم ماه می را بعنوان «روز جهانی آزادی مطبوعات» اعلام کرد.
شهرزاد چرامی تهیه کننده ویژه برنامه «ستون کاغذی» بیان کرد: آزادی رسانه و مطبوعات همانند یک ضمانت نامه از جانب دولت‌ها به رسانه‌های عمومی، در مقابل مواجهه با روندهای محدود کنندهٔ ابراز نظر در جوامع، می‌باشد که حقوق قانونی رسانه‌ها و همچنین مراجع رفع اختلاف بین رسانه‌ها و شاکیان را مشخص می‌کند.
این حقوق در بسیاری از کشورها به صورت قانونی و در چهارچوب قوانین اساسی آن کشور تعبیه شده‌است تا از آزادی مطبوعات حمایت به عمل بیاید.
وی ادامه داد: از همین رو دربرنامه «ستون کاغذی» با حضور رضا افتخاری اصفهانی نویسنده و پژوهشگرو دکتر پدرام پورآئین نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات ،پیرامون روز جهانی مطبوعات بحث و گفت و گو خواهیم کرد
گفتنی است «ستون کاغذی» به تهیه کنندگی شهرزاد چرامی و با اجرای احسن همتی سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۵:۳۰ از رادیو ایران پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار