رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • جمعه 16 اردیبهشت 1401 - 21:20
  • کد خبر : 96302
  • تئاتر
  • چاپ خبر : نگاهی به نمایش «از خواب تو بیدار خواهم شد»

حرکت در مرز خواب و بیداری و درهم ریختن این فاصله، محور شیوه روایت در نمایش ازخواب تو بیدارخواهم شد را شکل می دهد. نمایشی که از مولفه های مینیمال در طراحی و نورپردازی بهره می برد و می کوشد تا از طریق شخصیت پردازی و ارجاع به گذشته به تشریح وضعیت و رابطه میان […]

حرکت در مرز خواب و بیداری و درهم ریختن این فاصله، محور شیوه روایت در نمایش ازخواب تو بیدارخواهم شد را شکل می دهد. نمایشی که از مولفه های مینیمال در طراحی و نورپردازی بهره می برد و می کوشد تا از طریق شخصیت پردازی و ارجاع به گذشته به تشریح وضعیت و رابطه میان یک مادر و دختر بپردازد که در دوران شیوع ویروس کرونا و در فقدان پدر خانواده با چالش های رفتاری و مناسبات زندگی مشترک خود رو به رو گردیده اند. پرداختن به عنصر تکرار در برخی  قسمت ها به عنوان یک موتیف در جهت نزدیک کردن فضای اثر به گونه ابزورد با مساعی کارگردان در چیدمان میزانسن ها که در برخی صحنه ها پرتحرک و در بعضی ایستا و غیر دینامیک می باشد همگی کارکردی ارائه دهنده از سینوس رابطه دو کاراکتر نمایش را دارا می باشند که به مدد بازی بازیگران و ارتباط زنده و جاندار آنها در موقعیت های متفاوت رنگ و بویی جذاب و دنبال کننده را برای مخاطب به همراه دارد.
ازخواب تو بیدار خواهم شد اگر چه با افت و خیزهایی در ریتم رو به رو است و برخی صحنه ها پرداخت و قوام صحنه های دیگر را ندارد اما به جهت درنظر گرفتن جزئیات و شناخت مناسب از حال و احوال آدم هایش به ویژه ادبیات و زبان شخصیت ها که متناسب با جایگاه و سن و سال و شرایط زیست اجتماعی – فرهنگی آن ها تعریف شده به یک نمونه قابل اعتنا در میان نمایش های روی صحنه این روزهای تئاتر انجامیده است.

سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار