رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

مراسم بزرگداشت سردار فرهنگی و رسانه ای انقلاب اسلامی حاج نادر طالب زاده پژوهشگر، مستند ساز ، تهیه کننده و مجری کارشناس صدا وسیما، با حضور خانواده و جمعی از مقامات فرهنگی و سیاسی، رئیس و معاونین رسانه ملی، هنرمندان و دوستداران وی در مسجد بلال صدا وسیما برگزار شد. به گزارش سینماخانه و به […]

مراسم بزرگداشت سردار فرهنگی و رسانه ای انقلاب اسلامی حاج نادر طالب زاده پژوهشگر، مستند ساز ، تهیه کننده و مجری کارشناس صدا وسیما، با حضور خانواده و جمعی از مقامات فرهنگی و سیاسی، رئیس و معاونین رسانه ملی، هنرمندان و دوستداران وی در مسجد بلال صدا وسیما برگزار شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما،  این مراسم، با حضور خانواده و جمعی از مقامات فرهنگی و سیاسی و هنرمندان و دوستداران حاج نادر طالب زاده برگزار شد.

استاد طالب زاده پژوهشگر، مستند ساز، کارگردان و مجری صدا و سیما، نهم اردیبهشت به دلیل عارضه قلبی درگذشت.
ساخت فیلم – مجموعه “بشارت منجی” و اجرای برنامه‌های استراتژیک” راز ” و “عصر” و…برگزاری همایش بین المللی و ضد صهیونیستی” افق نو” از جمله آثار و فعالیت های این سردار فرهنگی انقلاب است .

در این مراسم حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیان کرد: حاج نادر نه شاگرد پروری بلکه؛ استاد پروری می‌ کرد و معتقد بود افراد را باید به گونه ای بار آورد که خود استاد باشند.

وی با بیان اینکه حاج نادر امروز مستند سازانی استاد تربیت کرده است، تصریح کرد: به واسطه اینکه حاج نادر سواد رسانه ای ما را نسبت به تولیدات غربی بالا برد. ما مدیون وی هستیم .
صفارهرندی افزود: حاج نادر معتقد بود باید که به امریکا خبرنگار اعزام کنیم تا واقعیت های این کشو را بازگو کنند . واقعیتهایی که سردمداران امریکایی از افشای آن هراس دارند.
صفارهرندی با بیان ویژگی‌های اخلاقی طالب زاده، گفت: حاج نادر از لحاظ اخلاقی نیز الگویی برای ما به شمار می رفت و با وجود شخصیت برجسته ای که داشت؛ بسیار مهربان و متواضع بود.
وی با تاکید بر اینکه غربی‌ها نگاهی غیر رسمی‌به یک موضوع دارند و آن را جعلی به مخاطب ایرانی انتقال می دهند، گفت: مرحوم حاج نادر بدون جعل؛ روایتی غیررسمی‌برای جامعه غربی و آمریکایی فراهم کرد و این همان واقعیتی است که آنها در میان خودشان نیز کتمان می‌کردند. در واقع و به عبارتی؛ قرائت آن جامعه را از زبان اندیشمندان و دانشمندان شان برجسته کرد.
صفار هرندی افزود: مرحوم طالب زاده می‌گفت درست است که ما یک فاصله تکنولوژیک با غرب داریم. اما چیزی که ما داریم و آن طرف خریدار دارد و اگر ما بتوانیم خوب عرضه کنیم فاصله تکنولوژیکی ما را می تواند جبران کند، قدرت پیام است.
بیژن نوباوه، عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما هم در این مراسم با تجلیل از مکتب حاج نادر طالب زاده، گفت: برای شناساندن افکار و شخصیت وآثار حاج نادر به اقشار مختلف مردم، همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند.
نوباوه افزود: حاج نادر در کنفرانس افق نو که در دنیا بی نظیر است با چشم انداز بلند انقلابی ‌برای دستیابی به اهداف بزرگ ایران و انقلاب اسلامی و فلسطین تلاش کرد و با ارتباط موثر با اندیشمندان آمریکایی توانست از داخل دستگاه حاکمه آمریکا افرادی را شناسایی نماید که به شکست آمریکا اذعان می‌کردند و می‌کنند.
وی ادامه داد: من با مرحوم طالب زاده از سالیانی دور آشنا بودم و تفکرات او وشهید آوینی را خوب می‌شناختم . همین روحیه انقلابی وی سبب شد تا جمعی از نخبگان را در رسانه هدایت و رهبری کند . وی افراد خوش فکر را شناسایی و انتخاب و به آن برای نشر باورهایشان در رسانه کمک می‌کرد.
نوباوه با تاکید بر اینکه طالب زاده را باید نوگرایی انقلابی دانست، گفت: نوگرا به این دلیل که انقلاب اسلامی در عصر حاضر نوگرا بود و نادر هم نوگرای واقعی بود که کوشید و توانست؛ اهمیت رسانه را ترسیم کند و بحث رسانه را در تراز بالاتری قرار داد.
عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با تحسین برگزاری جشنواره عمار تصریح نمود: نگاه طالب زاده به جوانان هنرمند در جشنواره فیلم عمار، نشان از توجه ویژه او به استعدادهای ناشناخته داشت . او با راه اندازی جشنواره عمار فضا را برای بروز و ظهور جوانان خوش فکر و انقلابی فراهم کرد و امروز ثمراتش را می‌بینیم.
نوباوه تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم راه طالب زاده را با همان افق جدید و دیدگاه‌های تازه ادامه دهیم.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم هم در سخنانی، در این مراسم گفت: تلقی من درباره حاج نادر این است که وی رویکرد فلسفه تاریخی داشت اما به خوبی درگیری جامعه آخر الزمانی حق و باطل را می‌شناخت و درگیری میان آرمان شهرهای مدرن و امروزی را با هنر واقعی می فهمید.
آیت الله میر باقری افزود: او می توانست جامعه مدرن غربی را نقد کند و از دل آن مسیر درست را به نمایش بگذارد.
آیت الله میر باقری ادامه داد: در حالی که ماموریت غرب تحقیر جوامع اسلامی در مقابل رویای آمریکایی و مدرن است؛ حاج نادر با شناخت کامل از آخر الزمان و آرمان شهرهای دنیای مدرن، نقطه درگیری میان حق و باطل در مقیاس دنیا معاصر را به خوبی می‌شناخت.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به عصر روشنگری و عصر جدید انقلاب اسلامی‌،گفت: حاج نادر فرق این دو جهان را در مقیاس جامعه تمدنی و لایه‌های آن خوب می فهمید و به هیچ سمت دنیا غرب وابسته نبود .
وی ادامه داد: طالب زاده اهل مبارزه کور داعشی و غرب گریزی نبود . او وسط میدان بود و بین انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تفکیک قائل نمی‌شد . او در حد توان گفتمان سازی و جبهه سازی کرد و قیاس او قیاس نخبگانی بود .
آیت الله میر باقری افزود: او ساختار سازی و گفتمان سازی می‌کرد و می دانست در درگیری دنیای مدرن لبه‌هایی وجود دارد که مهمترین آنها لبه صهیونیست است . او به دنبال راهکارهای تحقق تمدن اسلامی‌بود .

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار