رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۰ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 17 June

۹۷۴۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۴۸ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

شکست «اسرار دامبلدور» در گیشه‌ آمریکا

فیلم سینمایی «جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور» شکست سختی در گیشه‌ آمریکای شمالی خورد. دورویی هالیوود در سیاست سانسور توام با ایدئولوژی چپگرایی، فرمولی است که به غیر از فقط و فقط یک استثنا (انتقام جویان: آخر بازی Avengers: endgame ) ، در چند سال اخیر با واکنش تند آحاد مخاطبان روبرو شده است. کافیست […]


«عاشقانه های مو پریشان» مرگ را بلعید

فیلم کوتاه «عاشقانه‌های موپریشان» ساخته محسن مجلسی‌آرا، آماده نمایش شد. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، محسن مجلسی‌آرا، ساخت اثر تازه خود را باعنوان «عاشقانه‌های موپریشان» به پایان رساند. در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «مرگ را بلعیدم، تا شاید زنده بمانم؛احساس می‌کردم داروهایی که قرار است مرا […]


حکم در کرج آماده نمایش شد

فیلم کوتاه «حکم» به کارگردانی پوریا آریا اصل از تولیدات انجمن سینمای جوانان استان البرز آماده نمایش شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پسربچه‌ای نیمه شب برای تهیه داروی مادرش از خانه خارج می‌شود… عوامل تولید فیلم کوتاه «حکم» عبارتند […]


«توهم بی‌اثر»در جشنواره هنر کودک و نوجوان استانبول

دو نوجوان از ایران با «توهم بی‌اثر»در جشنواره هنر کودک و نوجوان استانبول، حضور دارند. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «توهم بی‌اثر» به کارگردانی مشترک آنیسا تاژ و آیدا زارعین در ششمین دوره دوسالانه هنر کودک و نوجوان استانبول در بخش آثار دیجیتال (ویدئو آرت) پذیرفته شد. […]


«ودکا روسی» در جشنواره فیلم زلین

فیلم کوتاه «ودکا روسی» به شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان زلین راه یافت. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «ودکا روسی» به‌تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید پیام حسینی به شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان زلین در جمهوری چک راه یافت. جشنواره […]


مستند روزگار مفید تولید شد؛ روایت شوریدگی یک هنرمند

مستند کوتاه «روزگار مفید» ساخته محسن عسکری‌زاده آماده نمایش شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران،  مستند «روزگار مفید» روایتی از زندگی  روح‌الله مفیدی بازیگر، گریمور، نقاش و مجسمه‌ساز معاصر با تمرکز بر زیست سالم و هنرمندانه وی است. این مستند با حضور روح‌الله مفیدی، داریوش مودبیان، امیررضا […]


پایان «۱۶ دقیقه»

فیلم کوتاه «۱۶ دقیقه» به‌کارگردانی آرش کرم‌الهی  ساخته شد. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مراحل ساخت فیلم کوتاه «۱۶ دقیقه» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی آرش کرم‌الهی بهپایان رسید و این اثر آماده نمایش شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «گاهی فقط شانزده دقیقه مانده تا پایان […]


«خروپف» برنده بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم Fresh ایرلند شد

مستند کوتاه «خروپف» ساخته «سارا عابدی»، فیلم‌ساز دانش‌آموز، برنده بهترین فیلم  بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم Fresh ایرلند شد. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم Fresh ایرلند، مستند کوتاه «خروپف» به‌کارگردانی سارا عابدی را به‌عنوان برنده بهترین فیلم بخش بین‌الملل این دوره خود […]


«زردی من، سرخی تو» در کانادا

فیلم کوتاه «زردی من، سرخی تو» اثر احمد سید کشمیری  کاندید نهایی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کبک، (Gbeck Future Film Festival) کانادا شد. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، داستانی کوتاه «زردی من، سرخی تو» به‌کارگردانی احمد سید کشمیری و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان استان البرز و طاهره محسنی‌زاده در […]


تعطیلی اکران «هنروتجربه» در شهرستان‌ها

روح‌الله صدیقی کارگردان فیلم سینمایی «تک‌نوازی روی یخ‌های شناور» ضمن انتقاد از شرایط اکران فیلم‌های «هنر و تجربه» از تعطیلی اکران فیلم‌های این گروه در شهرستان‌ها خبر داد. روح‌الله صدیقی کارگردان فیلم سینمایی «تک‌نوازی روی یخ‌های شناور» که در حال حاضر در گروه «هنر و تجربه» در حال اکران است، درباره این فیلم اظهار داشت: این […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...