رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 22 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی؛ برنامه شماره ۴۵۷, از مجموعه برنامه «باکاروان شعر و موسیقی» امروز به بررسی شناسنامه شعر و آهنگسازی و اجرای قطعه گشته خزان نوبهار من اختصاص دارد . این اثر موسیقی تیتراژ سریال تلویزیونی «کیف انگلیسی» به آهنگسازی فرهاد فخرالدینی است که از تیتراژهای ماندگار است. فرهاد […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی؛ برنامه شماره ۴۵۷, از مجموعه برنامه «باکاروان شعر و موسیقی» امروز به بررسی شناسنامه شعر و آهنگسازی و اجرای قطعه گشته خزان نوبهار من اختصاص دارد .
این اثر موسیقی تیتراژ سریال تلویزیونی «کیف انگلیسی» به آهنگسازی فرهاد فخرالدینی است که از تیتراژهای ماندگار است.
فرهاد فخرالدینی را به عنوان یکی سردمداران ساخت موسیقی تیتراژهای ماندگار سریال‌های تلویزیونی بدانیم که در این حوزه همراه با معدود آهنگسازان دیگر یکی از رکوردداران تولید آثار شاخص است،موسیقیدانی که با نبوغ و خلاقیت مثال زدنی خود در حوزه ساخت موسیقی فیلم، ملودی‌هایی را خلق می‌کند که تا هر زمان ذهن یاری می‌دهد جای ماندگاری دارد
علاوه بر موسیقی تیتراژ سریال که به خودی خود می‌توانست در ماندگاری فضای موسیقایی اثر در ذهن مخاطب نقش مؤثری را ایفا کند، این قطعه «گشته خزان نوبهار من » علیرضا قربانی بود که به عنوان یک ملودی خاطره ساز توانست به نمایندگی از کلیت موسیقایی سریال مورد توجه قرار گیرد.
این تصنیف شعری از تورج نگهبان و از ساخته‌های عباس شاپوری است و در واقع فخرالدینی با تنظیم مجدد و به‌کارگیری آن در مجموع موسیقی‌های سریال کیف انگلیسی آن را دوباره زنده کردو علیرضا قربانی آن را بازخوانی کرده است .
برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» را به تهیه کنندگی «یلدا احتشامی» و اجرای
«مریم واعظ پور» ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار