رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

برنامه چالشی “بن بست سلوک” جمعه ۳ تیرماه، با موضوع بررسی تاثیرات قرائت عرفانی از دین از رادیوفرهنگ پخش می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو؛ موضوع‌ ارتباط‌ بین‌ دین‌ و عرفان، از جمله‌ مباحثی‌ است‌ که‌ در فرهنگ‌ بشری‌ و تاریخ‌ اندیشه‌ها سابقه‌ طولانی‌ دارد و به‌ صورت‌های‌ گوناگون‌ […]

برنامه چالشی “بن بست سلوک” جمعه ۳ تیرماه، با موضوع بررسی تاثیرات قرائت عرفانی از دین از رادیوفرهنگ پخش می شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو؛ موضوع‌ ارتباط‌ بین‌ دین‌ و عرفان، از جمله‌ مباحثی‌ است‌ که‌ در فرهنگ‌ بشری‌ و تاریخ‌ اندیشه‌ها سابقه‌ طولانی‌ دارد و به‌ صورت‌های‌ گوناگون‌ نزد متدینان‌ و عارفان‌ منسوب‌ به‌ هر دین‌ از جهت‌ نظم‌ و عمل‌ مورد توجه‌ بوده‌ است. چالش‌ها و تنش‌های‌ میان‌ اهل‌ شریعت‌ و طریقت‌ هر دینی‌ را می‌توان‌ از این‌ بُعد پیگیری‌ کرد.
در اسلام‌ نیز این‌ موضوع‌ مسبوق‌ به‌ سابقه‌ای‌ است‌ که‌ آرایی‌ به‌ طور کامل‌ متفاوت‌ از قول‌ به‌ اتحاد دین‌ و عرفان‌ و وحدت‌ شریعت‌ و طریقت‌ گرفته‌ تا قول‌ به‌ تعارض‌ آن‌ دو و در نتیجه‌ تعریض‌ها، تفسیق‌ها و تفسیرهای‌ متفاوت‌ را به‌ یاد می‌آورد.
به‌ نظر می‌رسد بخشی‌ از این‌ چالش‌ها و تعارض‌ها از تلقی‌ خاصی‌ در باب‌ دین‌ و انحصار آن‌ به‌ بُعد خاص‌ از ابعاد گوناگون‌ دین یا از سوء تفاهمی‌ که‌ در باب‌ رسالت‌ هر یک‌ از دو مقوله‌ دین‌ و عرفان‌ وجود دارد یا سوء تعبیر اصطلاحات‌ به‌کار رفته‌ در عرفان، ناشی‌ شده‌ است که در این برنامه تاثیرات قرائت عرفانی از دین بررسی می شود.

دکتر محمدجواد ادبی ، استادیار دانشگاه و پژوهشگر حوزه فلسفه و عرفان به عنوان کارشناس میزبان در این برنامه با دکتر فاطمه محمد ، مدرس دانشگاه در حوزه فلسفه ، پژوهشگر و سرویراستار فلسفی در مجمع فلاسفه ایران در خصوص این موضوع گفت و گو می کند.
برنامه « بن بست سلوک»جمعه ها ساعت ۲۰:۰۰ به تهیه کنندگی مریم یوسفی پور روی موج ۱۰۶ مگاهرتز رادیو فرهنگ پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار