رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

فیلمنامه سینمایی «حاج علی آقا» نوشته عباس صالح مدرسه‌ای به چاپ سوم رسید. فیلمنامه سینمایی «حاج علی آقا» که شصت و پنجمین اثر عباس صالح مدرسه‌ای به شمار می رود توسط انتشارات نقش آذین منتشر شده است. این اثر، به زندگی روحانیت می پردازد. نویسنده «حاج علی آقا» روحانیان را تافته جدابافته نمی داند و آن ها […]

فیلمنامه سینمایی «حاج علی آقا» نوشته عباس صالح مدرسه‌ای به چاپ سوم رسید.

فیلمنامه سینمایی «حاج علی آقا» که شصت و پنجمین اثر عباس صالح مدرسه‌ای به شمار می رود توسط انتشارات نقش آذین منتشر شده است. این اثر، به زندگی روحانیت می پردازد.

نویسنده «حاج علی آقا» روحانیان را تافته جدابافته نمی داند و آن ها را در دسترس و نظیر سایر اقشار، مبتلابه نشان داده است. «حاج علی آقا» مثل همه مردم در زندگی خصوصی اش گوشه رینگ قرار می گیرد و ناگزیر به «انتخاب» است. او به قاعده متعارف، مثل بقیه آدم ها دچار اشتباهاتی هم می شودT اما نهایتا راه درست را طی می کند. شخصیت اصلی فیلم، انسانی زمینی است با همه امیال بشری که مبرا از خطا نیست؛ او نه «فرشته» است و نه «پیغمبر».

عباس صالح مدرسه‌ای همزمان با نویسندگی، شروع به کارگردانی فیلم کرد و از سال ۱۳۶۷ تا کنون بیش از هشتاد فیلم بلند و کوتاه داستانی و مستند ساخت. گونه‌ای از فیلم‌های مستند و داستانی با مضامینی چون زندگی یا مرگ و تولید فیلم‌هایی که فاقد منابع تصویری‌اند.

او مستندساز و پژوهشگری‌ است که تاکنون فیلم‌های زیادی ساخته است و در طول سه دهه فعالیت خود به عنوان کارگردان، ده‌ها فیلم را در جشنواره‌های بین‌المللی و شبکه های داخلی و خارجی عرضه کرده است.

«پیامبران سرزمین ما» یکی از آثار اوست که به جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی راه یافت.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار