رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

برنامه «زادگاه» رادیو فرهنگ امروز شنبه ۲۹ مرداد با سفر به استان همدان سری به زادگاه شهید مفتح می زند. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو، برنامه « زادگاه» به بهانه معرفی مفاخر فرهنگی کشورمان در سفری رادیویی شنوندگان را با شهرها و ‌روستاهای کشور آشنا می کند. در برنامه امروز […]

برنامه «زادگاه» رادیو فرهنگ امروز شنبه ۲۹ مرداد با سفر به استان همدان سری به زادگاه شهید مفتح می زند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو، برنامه « زادگاه» به بهانه معرفی مفاخر فرهنگی کشورمان در سفری رادیویی شنوندگان را با شهرها و ‌روستاهای کشور آشنا می کند.
در برنامه امروز «زادگاه» شنوندگان رادیو فرهنگ در سفر به استان همدان که زادگاه شهید مفتح است با گوشه ای از زندگی این نویسنده آشنا می شوند.
شهید آیت الله دکتر “محمد مفتح” در ۲۸ خرداد ماه سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در روستای ” کله سر ” بخش قروه درجزین شهرستان رزن دیده به جهان گشود و بعدها منادی بزرگ وحدت و دانشگاه شد.
پدر این شهید بزرگوار حجت الاسلام حاج شیخ “محمود مفتح” از علما و فضلای معروف حوزه علمیه همدان بود. ، تحصیلات حوزوی را در قم نزد اشخاصی همچون امام خمینی، حسین طباطبایی بروجردی و محمدحسین طباطبایی طی کرد. همچنین تحصیلات جدید را در رشته فلسفه دنبال کرد و موفق به اخذ درجه دکتری در این رشته شد.
او قبل از انقلاب، به چاپ مقالات متعدد در روزنامه‌ها و مجلات اسلامی و سخنرانی در شهرهای مختلف علیه حکومت پهلوی پرداخت که در نهایت این فعالیت‌ها منجر به تبعید او به زاهدان شد. او در دهه ۵۰ (خورشیدی) هجری مسجد قبا را در تهران تأسیس نموده و امامت نماز جماعت را خود به عهده گرفت. پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران و بازگشت امام خمینی به ایران یکی از اعضای اصلی تشکیل دهنده کمیته استقبال بود و سرپرست کمیته ۴ انقلاب اسلامی و رئیس دانشکده الهیات تهران شد.
محمد مفتح در ۲۷ آذر ۱۳۵۸ هنگام ورود به دانشگاه تهران توسط گروه فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به همراه دو محافظش در مقابل دانشکده الهیات دانشگاه تهران با رگبار گلوله شهید شد.
مستند « زادگاه» را شنبه ، یکشنبه و دوشنبه و چهارشنبه به تهیه کنندگی فریده گودرزی ساعت ۲۰:۴۵ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار