رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ زهرا سعیدی، بازیگر سینما و تلویزیون مهمان دیشب شب‌نشینی بود؛ وی در این برنامه از پیشینه فعالیت‌های خود و زندگی‌اش صحبت کرد. او همچنین در ادامه از تجربه بازیگری خود در فیلم‌هایی مانند «مریم مقدس» سخن گفت. او گفت: انسان زمانی که در مشاغل […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ زهرا سعیدی، بازیگر سینما و تلویزیون مهمان دیشب شب‌نشینی بود؛ وی در این برنامه از پیشینه فعالیت‌های خود و زندگی‌اش صحبت کرد. او همچنین در ادامه از تجربه بازیگری خود در فیلم‌هایی مانند «مریم مقدس» سخن گفت.

او گفت: انسان زمانی که در مشاغل و مسیر‌های مختلفی که قرار می‌گیرد خصوصیات متفاوتی را به دست می‌آورد که می‌توانند شخصیتش را تغییر دهند.

سعیدی ادامه داد:  پدرم به دلیل شغلی که داشت در آبادان حضور داشت و من نیز در آنجا به دنیا آمدم اما در کل خود را اهل شیراز می‌دانم. من از دبستان تئاتر کار می‌کردم و زمانی که دیپلم گرفتم کارمند سازمان فرهنگ و هنر شدم؛ در آن زمان فضای کار برای بازیگر شدن بانوان بسیار متفاوت بود به همین دلیل مادرم با بازیگر شدن من مخالفت کرد و به دنبال آن من فعالیت خود را در رشته آموزش زبان انگلیسی ادامه دادم.

وی افزود: به دلیل علاقه بسیاری که به حرفه بازیگری داشتم همواره در این رشته باقی‌ ماندم تا آنکه سرانجام در سریال «مهر و ماه» در سال ۶۸ الی ۶۹ بازی کردم و اولین کار رسمی خود را به ثبت رساندم.

او اظهار داشت: زمانی که بازیگری را شروع کردم چهار فرزند داشتم که اکنون همه آن‌ها هنرمند شده‌اند؛ پسر بزرگ من کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر تئاتر و سینما است. پسر دوم من نیز برای فیلم‌ و سریال‌ها صداگذاری می‌کند؛ فرزند سوم، دخترم طراح لباس است و دختر کوچکم نیز نوازندگی آلتو انجام می‌دهد.

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: من پیش از حضور در پروژه «مریم مقدس» در سریال «به رنگ صدف» کار کردم که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت وشهرت من را بسیار افزایش داد. این سریال باعث شد من بیش از همیشه دیده شوم و بهترین سال‌های کاری خود را داشته باشم. به طور کلی می‌توان گفت آن دوره بهترین سال‌های کاری کل تلویزیون بوده و برترین پروژه‌ها در آن زمان ساخته می‌شدند.

سعیدی اظهار کرد: من برای بازی در فیلم مریم مقدس از متن کار بسیار کمک گرفتم چرا که این متن فوق‌العاده کامل و کمک‌ کننده بود؛ در کنار آن نیز شهریار بحرانی، کارگردان کار نیز بسیار من را راهنمایی کرد.

وی افزود: افرادی که تمایل دارند بازیگر شوند باید سواد بازیگری، جامعه‌شناسی، روانشناسی و خودشناسی بالایی داشته باشند؛ این موارد به افراد اعتماد به نفس بالایی می‌دهد و باعث می‌شود بتوانند اجرای بهتری داشته باشند.

او گفت: من در دوران کرونا به دلیل زمان بیشتری که داشتم هیچ پروژه‌ای را جز سریال «یاور» قبول نکردم و بیشتر زمان خود را صرف تکمیل پروژه تحقیقاتی بسیار دقیق کردم.

بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: حدود ۳۰ سال است که به تهران آمده‌ام اما هر جای دنیا که بروم خود را شیرازی می‌دانم. مردم شیراز و همه مناطق دیگر ایران بسیار برخورد خوبی با من دارند و در مواقع مختلف بسیار لطف دارند. من آرزو داشتم که تمامی مردم با یکدیگر رفتاری را داشتند که با افرادی مانند من دارند.

سعیدی اظهار داشت: فرزندانم کارهای من را بسیار نقد می‌کنند و هر چهار نفرشان صاحب نظر هستند؛ از آنجایی که دانش هنری بسیاری دارند نقد‌های آن‌ها را قبول دارم و آن‌ها را می‌پذیرم. آن‌ها همچنین از کارهای من تعریف می‌کنند و تاکنون چند بار بخاطر بازی در پروژه‌هایی مانند «صنوبر» و «نردبام آسمان» من را تشویق کردند.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیزعباس درویش است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار