رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April

برنامه «باغ هنر» امروز دوشنبه ۲۱ شهریور، همزمان با روز ملی سینما مروری بر پیدایش سینما در ایران دارد. به گزارش سینماخانه و به نقل از شبکه رادیویی ایران، وحید بیات تهیه کننده برنامه «باغ هنر» این هفته بیان کرد: شاید در ابتدای پیدایش سینما، به عنوان یک پدیده صنعتی نگاه می‌شد، اما به مرور […]

برنامه «باغ هنر» امروز دوشنبه ۲۱ شهریور، همزمان با روز ملی سینما مروری بر پیدایش سینما در ایران دارد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از شبکه رادیویی ایران، وحید بیات تهیه کننده برنامه «باغ هنر» این هفته بیان کرد: شاید در ابتدای پیدایش سینما، به عنوان یک پدیده صنعتی نگاه می‌شد، اما به مرور زمان وجه هنری آن بیشتر به چشم آمد و در طول سال‌هایی که از حیات آن می‌گذرد نیز این مسئله بیش از پیش پررنگ‌تر شد.
وی ادامه داد: نامگذاری ۲۱ شهریور ماه در تقویم به عنوان روز ملی سینما، اتفاق مهمی بود که به زعم بسیاری از اهالی سینما و هنرمندان باعث می‌شود تا این هنر به فراموشی سپرده نشود.
بیات افزود: شاید بتوان گفت سینما، محلی است برای جمع شدن عده ای از مردم با سلیقه و علایق متفاوت که می روند تا داستانی را تماشا کنند که نشان دهنده بخشی از زندگی جاری است؛ زندگی مردمی که در همین اجتماع زندگی می کنند و سرگذشت هایی را از سر می گذرانند که برای ما شاید تجربه باشد و خاطره.
سینما جاییست که انسانهایی که حتی بعضی هایشان همدیگر را نمی شناسند، در یک جایگاه برابر قرار گرفته و با هم به تماشای سرگذشت انسانها می نشینند. این سینماست که ما را به حس همدردی با جامعه دعوت کرده و به ما یادآوری می کند که در اطرافمان چه می گذرد.
این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: روز سینما فرصت مناسبی است تا با محمد خزایی رییس سازمان سینمایی گفت و گو کنیم و از تازه ترین های اخبار سینما در این روز بشنویم.
گفتنی است «باغ هنر» این هفته به تهیه کنندگی وحید بیات و با اجرای شهاب شهرزاد از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۰۰ از رادیو ایران پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار