رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

برنامه «ایران امروز» دوشنبه ۲۱ شهریور، همزمان با روز سینما از و موانع موجود و راهبردهای سینمای ایران می گوید. به گزارش سینماخانه و به نقل از شبکه رادیویی ایران، سال‌ها است که یکی از پرسش‌های بنیادین مطرح در میان اهالی سینما عبارت است از اینکه چرا سینمای ایران فاقد آثار گوناگون در ژانرهای مختلف […]

برنامه «ایران امروز» دوشنبه ۲۱ شهریور، همزمان با روز سینما از و موانع موجود و راهبردهای سینمای ایران می گوید.

به گزارش سینماخانه و به نقل از شبکه رادیویی ایران، سال‌ها است که یکی از پرسش‌های بنیادین مطرح در میان اهالی سینما عبارت است از اینکه چرا سینمای ایران فاقد آثار گوناگون در ژانرهای مختلف است و اساسا علت عدم یا کمبود ساخت فیلم‌های فانتزی، جنایی، علمی تخیلی، دلهره‌آور، ابرقهرمانی و غیره در سینمای ایران چیست.
گرچه تمام ژانرهای سینمایی، ویژگی‌ها، مولفه‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند، اما با توجه به فرهنگ جامعه، ذوق و سلیقه مخاطب و همچنین مداخله نقش سیاست و قانون، پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در ژانرهای خانوادگی و اجتماعی تولید شدند و از این منظر، ملموس‌ترین فیلم‌های کشور در این گونه‌ها جای گرفته‌اند.
هرچند در سال‌های اخیر فیلم‌های مختلفی از ایران در سینماهای جهان اکران شدند و چند سالی است که به شکل منظم‌تری فیلم‌های جایزه گرفته و به اصطلاح جشنواره‌ای ایران بیشتر شناخته شده اما همچنان موانع کوچک و بزرگی در راه هرچه بیشتر جهانی شدن سینمای ایران به‌چشم می‌خورد.
از همین رو برنامه «ایران امروز» در روز سینما با حضور امیر حسین شریفی تهیه کننده سینما و بازیگر، جعفر گودرزی رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و اکبر نبوی نویسنده و تحلیلگرفیلم و سینما به بررسی چشم انداز سینمای ایران و موانع موجود و راهبردهای آن می پردازد.
گفتنی است «ایران امروز» دوشنبه ها به تهیه کنندگی عاطفه اقتداری و با اجرای شهاب شهرزاد و هماهنگی اکرم خیر خواه ساعت ۱۱:۴۰ از رادیو ایران پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار