رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 23 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

تا پایان مهلت ارسال آثار به پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران، تنها ۳ روز دیگر  باقی مانده است. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، بر اساس فراخوان پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران، مهلت ارسال آثار، ۳۰مهرماه سال‌جاری تعیین شده و ۳ روز دیگر این فرصت پایان می‌یابد. […]

تا پایان مهلت ارسال آثار به پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران، تنها ۳ روز دیگر  باقی مانده است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، بر اساس فراخوان پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران، مهلت ارسال آثار، ۳۰مهرماه سال‌جاری تعیین شده و ۳ روز دیگر این فرصت پایان می‌یابد.

پنجمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران با نظر به گام دوم انقلاب وبا رویکرد گفتمان‌سازی علمی در مسائل و چالش‌های اساسی سینمای ایران، همزمان با هفته پژوهش در نیمه دوم آذرماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

اهداف این جایزه عبارتند از : تقویت فضای پژوهشی مرتبط با سینمای ایران در سطوح ملی و بین المللی، شناسایی و گردآوری آثار پژوهشی داخلی و بین المللی در مورد سینمای ایران،جهت دهی پژوهش‌ها و مطالعات به موضوعات کلیدی و زیربنایی برای کمک به ارتقای کیفی سینمای ایران، تقدیر از تلاش‌های پژوهشی اساتید ، دانشجویان ، اندیشمندان و خبرنگاران دانشگاهی که سهمی از مطالعات علمی و پژوهش‌های خود را به سینمای ایران اختصاص داده‌اند.

افزایش تعاملات اندیشمندان و پژوهشگران رشته‌های مختلف دانشگاهی و مراکز علمی- پژوهشی داخلی و خارجی با سینماگران و دست‌اندرکاران سینمای ایران.

محورهای پیشنهادی شامل سینما و تمدن اسلامی، عزت ملی در آینه سینما، سینمای انقلابی در برابر سینمای استکباری، سینمای ایران و رهگیری مفاهیم کلان انسانی نظیر آزادی، عدالت و فساد ستیزی، سینما و سبک زندگی ایرانی اسلامی، مخاطب‌شناسی سینمای ایران در دوران نوین، سینما به مثابه میراث فرهنگی و پیکره هویتی، زیبا‌‌شناسی ایرانی اسلامی و سینما، بایدها و واقعیت‌های سینمای ایران از منظر فناوری، نسبت میان رشته‌ای سینما و علوم‌ انسانی نظیر الهیات، فلسفه، مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی و همچنین ادبیات بومی در حوزه سینمای امید بخش و سینما و بسترهای نوین اقتصادی است.

شایان ذکر است به برترین آثار برگزیده علاوه‌بر تندیس و لوح تقدیر، مبلغ ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان اختصاص داده می‌شود و در صورت عدم احراز رتبه «برترین» در هرکدام از بخش‌ها، به آثار شایسته تقدیر ، لوح و ۵۰ درصد از مبلغ جایزه اعطا خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار