رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

زندگی‌نامه بونگ جون هو سازنده فیلم تحسین‌شده «انگل» در قالب یک مستند برای نتفلیکس ساخته می‌شود. به نقل از ورایتی، مستندی درباره بونگ‌جون هو کارگردان کره‌ای برنده اسکار در حال ساخت است که سال آینده از شبکه نتفلیکس پخش می‌شود. این مستند با عنوان «درِ زرد: در جستجوی فیلم کوتاه اکران نشده کارگردان بونگ جون‌هو» به کارگردانی لی هیوک-رائه در حال […]

زندگی‌نامه بونگ جون هو سازنده فیلم تحسین‌شده «انگل» در قالب یک مستند برای نتفلیکس ساخته می‌شود.

به نقل از ورایتی، مستندی درباره بونگ‌جون هو کارگردان کره‌ای برنده اسکار در حال ساخت است که سال آینده از شبکه نتفلیکس پخش می‌شود.

این مستند با عنوان «درِ زرد: در جستجوی فیلم کوتاه اکران نشده کارگردان بونگ جون‌هو» به کارگردانی لی هیوک-رائه در حال ساخته شدن است.

در این فیلم اولین فیلم کوتاه اکران نشده بونگ با عنوان «در جستجوی بهشت» که وی در دوران دانشجویی ساخته بود، دنبال می‌شود و به این بهانه علاوه‌بر نشان دادن چگونگی رشد این کارگردان، به ظهور سینماگران جوان در کره جنوبی هم پرداخته می‌شود.

در واقع اواسط دهه ۱۹۹۰ زمان بروز تغییراتی جدی در هنر کره جنوبی بود. به دنبال چندین دهه حکومت نظامی سرکوبگر موجی از خلاقیت امکان بروز یافت. مبتکران آن دوره از جمله جشنواره بین‌المللی بوسان با سرپیچی از مقررات جاری، شروع به نمایش فیلم‌های ممنوعه ژاپنی کردند و از سوی دیگر صنعتی شدن صنعت فیلم کره نیز با سرمایه‌گذاری در «دریم ورکز» و ایجاد سینماهای چند منظوره شروع شد. هم‌زمان موسیقی جدید و آژانس‌های استعدادیابی نیز درهایشان را به روی خارجی‌ها گشودند.

در حالی که بسیاری معتقدند «مرد سفید» محصول ۱۹۹۴ اولین فیلم است که بونگ جون هو ساخته، اما در واقع آن فیلم کوتاه که با تکنیک استاپ موشن فیلمبرداری شده، اولین تجربه وی در ساخت فیلم است. در نهایت فیلم کوتاه «در جستجوی بهشت» در ۲۲ دقیقه برای حدود ۱۰ نفر نمایش داده شد. گفته شده این فیلم اولین بار در باشگاه «یلو دور» یا «در زرد» در کریسمس ۱۹۹۲ نمایش داده شد و دیگر جایی امکان اکران نیافت.

در فیلم مستند نتفلیکس با آنهایی که این فیلم را دیده‌اند صحبت شده و خاطراتی که از بونگ جوان وجود دارد، بیان می‌شود.

بونگ جون هو در تاریخ سینمای کره از جایگاه مهمی برخوردار است و نه تنها سازنده فیلم‌های پیشگامی چون «خاطرات قتل»، «برف شکن» و «انگل» بوده بلکه اولین کارگردان مولف کره‌ای است که با پلتفورم پخش آنلاین موافقت کرد. بونگ سال ۲۰۱۷ فیلم «اوکجا» را ساخت و نتفلیکس را برای بودجه سخاوتمندانه‌ای که برای تولید آزادانه فیلم در اختیار وی گذاشت تحسین کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار