رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ مازیار غلامی، مدیر کل هواشناسی تهران گفت: در سطوح رنگبندی سازمان هواشناسی رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز نشانه اخطار هستند که رنگ زرد در حقیقت نشانه اطلاع‌رسانی هشدار به مردم است. با اعلام هشدار زرد مردم باید آماده تغییر وضعیت آب و هوایی باشند […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ مازیار غلامی، مدیر کل هواشناسی تهران گفت: در سطوح رنگبندی سازمان هواشناسی رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز نشانه اخطار هستند که رنگ زرد در حقیقت نشانه اطلاع‌رسانی هشدار به مردم است. با اعلام هشدار زرد مردم باید آماده تغییر وضعیت آب و هوایی باشند و همچنین مسئولان باید اقداماتی را در جهت جلوگیری از پیش آمدن آسیب‌ها و خسارات صورت دهند. در کنار آن دستگاه‌های مربوطه نیز باید حواس خود را به شرایط جمع کنند تا در کنار هم تمامی افراد بتوانند شرایط مد نظر را پشت سر بگذارند.

غلامی ادامه داد: هشدار وضعیت زرد روز گذشته اعلام شد و شامل روزهای یک‌شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه می‌شد و در نتیجه عمده بارش‌ها در این سه روز پیش می‌آید و بیشتر این سامانه بارشی در شمال شهر تهران حضور دارد. پیش‌بینی می‌شود که این سامانه بارشی تا پایان روز چهارشنبه نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه بیشتر شامل سرما و یخبندان در ارتفاعات تهران می‌شود و از طرف دیگر بیشتر بارش‌ها در امروز و فردا صورت می‌گیرد. مناطقی که بیشترین احتمال یخبندان را دارند شامل آبعلی، فیروزکوه، دماوند و لواسان می‌شوند.

او اظهار داشت: عمده بارش‌ها به شکل باران هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز بارش باران در تهران ده میلی‌متر گزارش شده است. همچنین میانگین هوای تهران امروز ۳ درجه بوده که نسبت به روزهای گذشته ۶ درجه افت دما داشته است.

مدیر کل هواشناسی تهران گفت: کمترین درجه تهران در ایستگاه آبعلی است که اکنون دما ۴ درجه زیر سفر گزارش شده که بارش برف نیز به همراه داشته است. با وجود بارش برف و باران در تهران به گونه‌ای است که در مناطق جنوبی تهران وجود ندارند و بیشتر بارش‌ها در مناطق مرکزی و شمالی تهران هستند. ما انتظار داریم تا در انتهای آذر و دی‌ ماه بارش‌ها به حالت عادی برگردد و بتوانیم از این بارش‌ها منابع آبی را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: ما توصیه می‌کنیم که افراد با توجه به وجود بارش و مه‌ها زنجیرچرخ و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند، فعالیت‌های کوهنوردی طی دو روز آینده نداشته باشند و آماده یخبندان باشند. همچنین پیش‌بینی می‌شود پروازها به دنبال این بارش‌ها با تاخیر مواجه شوند. از طرفی دیگر توصیه می‌کنیم بخش‌های مختلف کشاورزی برنامه‌ریزی‌های لازم را برای کنترل شرایط با توجه به یخبندان صورت دهند.

گفتنی است؛ «سلام تهران» برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی است که هر روز صبح ساعت ۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره «سلام‌ تهران» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @Salamtehrantv5 بارگذاری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار