رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • شنبه 19 آذر 1401 - 13:43
  • کد خبر : 111832
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اجرای «خانه برناردا آلبا» در تماشاخانه اهورا

نمایش «خانه برنارد آلبا» در روزهای پایانی پاییز ۱۴۰۱ در تماشاخانه اهورا میزبان مخاطبان است. نمایش «خانه برناردا آلبا» نوشته فدریکو گارسیا لورکا به کارگردانی و تهیه کنندگی آرش امیری این شب‌ها در تماشاخانه اهورا میزبان مخاطبان است. «خانه برناردا آلبا» از بیست و نهم آبان ساعت ۲۱ روی صحنه رفته است. این نمایش تا بیست و پنجم آذر ماه سال […]

نمایش «خانه برنارد آلبا» در روزهای پایانی پاییز ۱۴۰۱ در تماشاخانه اهورا میزبان مخاطبان است.

نمایش «خانه برناردا آلبا» نوشته فدریکو گارسیا لورکا به کارگردانی و تهیه کنندگی آرش امیری این شب‌ها در تماشاخانه اهورا میزبان مخاطبان است.

«خانه برناردا آلبا» از بیست و نهم آبان ساعت ۲۱ روی صحنه رفته است. این نمایش تا بیست و پنجم آذر ماه سال جاری به کار خود ادامه خواهد داد.

در خلاصه داستان نمایش «خانه برناردا آلبا» آمده است: بعد از مرگ پدر همه چیز عوض میشه، هشت سال زمان کمی نیست. این نمایش از جمله آثار پربازیگر این شب‌های تئاتر در پایتخت است.

مرجان امینی راد، نیلوفر داوری، آویشن صدقی، سونیا معبودی، سوگند صادقی، پگاه اله وردی، فروغ فرزین فر، فرنوش روشنی، زهرا آهنگری، سها داداشی، یگانه میلابی، تانیا شهبازی، اسما حسینی، فاطیما راد و یگانه ملک محمدی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «خانه برناردا آلبا» در حالی در تماشاخانه اهورا روی صحنه می‌رود که چندی پیش نادر نادرپور رییس این تماشاخانه در صفحه مجازی خود از تعطیلی این مجموعه هنری به دلیل نبود شرایط مطلوب در تئاتر خبر داده بود ولی این طور که پیداست با اجرای این اثر تعطیلی این مرکز هنری هم به تعویق افتاده است.

تئاتر در روزهای پایانی پاییز ۱۴۰۱ نسبت به سال های گذشته کم رمق‌تر پیگیری می‌شود، به نحوی که تعداد آثاری که روی صحنه هستند از دوران اوج کرونا نیز کمتر است. حال باید دید در فاصله کمتر از دو ماه تا برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر کدامیک از کارگردانان آثار خود را روی صحنه می‌برند.

این در حالی است که بسیاری از هنرمندان عرصه نمایش اجرای آثار خود را به سال آینده موکول کرده‌اند و اکثریت تمرین‌ها هم تعطیل شده است. نبود زمینه مناسب اجرا، استقبال کم مخاطبان و همچنین نبود محلی مناسب برای تبلیغ آثار تئاتر مهمترین دلایل کم رغبتی تئاتری‌ها به تولید اثر است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار