به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، عماد حمرونی، کارشناس رسانه و روزنامه‌نگار فرانسوی درباره نگاه دنیا نسبت به سینمای ایران گفت: در سطح دنیا نسبت به هنر کشور ایران دو نگاه سیاسی و سینمایی و فنی در جریان است. به نظر من نظرات بین‌المللی درباره سینمای ایران و قابلیت‌های فنی آن نگاهی مثبت و درست است و به‌خصوص جامعه تحصیل‌کرده غربی، برای سینمای ایران احترامی بسیار قائل است. سینمای ایران برنده جوایز معتبر بین‌المللی متعددی شده است و نقش مهمی در خلق ارتباط هنری و اجتماعی دارد.
او ادامه داد: از حضورم در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» بسیار خوشحال هستم. این رویداد نقشی مهم در ترسیم حقایق و وقایع جاری در دل ایران دارد و واقعیات را به ترسیم می‌کشد و من کار مسئولان برگزاری این رویداد را تحسین می‌کنم.
حمرونی بیان کرد: امروز به تماشای مستند «دنیای وحشی زاگرس» ساخته فرشاد افشین‌پور نشستم. تکنیک فیلمبرداری و نکات فنی فیلم نظر من را به خود جلب کرد. به نظر می‌رسد که ایران در زمینه فیلمبرداری نسبت به گذشته خود پیشرفت بسیاری داشته است. در گذشته ما چهره هنری معروف هنر ایران را می‌شناختیم اما امروزه جدا از اسامی خود تکنیک و محتوای هنر ایرانی توجهات را به سمت خود جلب می‌کند.
او ادامه داد: هدف من از حضور در این رویداد سینمایی انتقال اخبار واقعی درباره هنر ایران با دیگران بود. چون واقعیاتی که به ایران نسبت داده می‌شود با حقیقت در جریان تفاوت دارد و در این حالت، نقش رسانه‌ها است که برای بیان حقایق پررنگ می‌شود. سینما، شعر، موسیقی و هنر راه پیوند جهانی است و مردم همه جای دنیا را به هم متصل می‌کند.
حمرونی در پایان گفت: من دوست دارم به جهان بگویم که سینمای ایران تا چه اندازه پیشرفته است و نسل جدید هنرمندانش از ابزارها و تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کنند. در این جشنواره خلاقیت هنرمندان به خوبی مشهود است. باید بگویم من به کشور ایران بسیار علاقه دارم و از حضور دوباره در این کشور بسیار خوشحال هستم.
عماد حمرونی کارشناس رسانه و روزنامه نگار فرانسوی، مدرس موسسه مطالعات سیاسی پاریس و تحلیلگر شبکه‌های المیادین، فرانس ۲۴ و دیگر شبکه‌های بین المللی برای حضور در نشست های تخصصی با عنوان میزحقیقت به ایران سفر کرده است.
روایت ها؛ دور و نزدیک، “مستندسازان و جهان امروز و مستندسازی و استراتژی های رسانه‌ای سه نشست تخصصی با عنوان «میز حقیقت» هستند که در حاشیه برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت در پردیس ملت برگزار می شود. این نشست‌ها با حضور مهمانان جشنواره، اساتید دانشگاه، دانشجویان و سایر علاقه مندان روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ در سالن ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم تا ۲۵ آذر در پردیس ملت برگزار می‌شود.