رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • شنبه 3 دی 1401 - 08:19
  • کد خبر : 113076
  • هنر
  • چاپ خبر : آغاز کنگره ملی شهدای غواص در سالروز عملیات کربلای۴

دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی شهدای غواص از تولید فیلم با موضوع شهدای غواص خبر داد. نشست خبری کنگره ملی شهدای غواص عصر امروز جمعه دوم دی ماه با حضور بهرام عرب‌وند دبیر اجرایی و نظرپور نائب رییس کنگره در جزیره کیش برگزار شد. در ابتدای این نشست، نظرپور گفت: تمام کارهایی که در کنگره […]

دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی شهدای غواص از تولید فیلم با موضوع شهدای غواص خبر داد.

نشست خبری کنگره ملی شهدای غواص عصر امروز جمعه دوم دی ماه با حضور بهرام عرب‌وند دبیر اجرایی و نظرپور نائب رییس کنگره در جزیره کیش برگزار شد.

در ابتدای این نشست، نظرپور گفت: تمام کارهایی که در کنگره انجام می‌دهیم یک دهم از کاری که شهدا انجام داده‌اند را جبران نمی‌کند. آنها جان خود را دادند تا ما امروز در امنیت در کشور زندگی کنیم، امیدوارم در سال‌های آتی استان‌های دیگر نیز با ما همراه شوند همانطور که تا امروز برخی از استان‌ها برای برگزاری این کنگره در سال‌های آینده برعهده گیرند اما ما دوست داریم که دبیرخانه کنگره در کیش باقی بماند.

عرب وند در ادامه این نشست بیان کرد: بعد از اینکه آقای نظرپور پیشنهاد برگزاری این کنگره را داد تصمیم گرفتیم که گنگره ملی شهدای غواص را هر سال برگزار کنیم و از ابتدا به دنبال یک کار فاخر بودیم و در همین راستا جشنواره‌ها را کلید زدیم و با انتشار فراخوان استقبال خوبی از سراسر کشور مواجه شدیم. البته فراخوان با قطعی اینترنت همراه بود با مشکلاتی که در ارسال آثار بود اما استقبال خوبی از جشنواره صورت گرفت.

وی بیان کرد: این کنگره از فردا شنبه سوم دی ماه با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط ۲۲۵ نفر از هیات‌های فوتبال کیش آغاز می‌شود.

همچنین برنامه روایت حبیب با موضوع شهدای غواص اجرا می‌شود و سرداران و فرماندگان عملیات کربلای ۴ نیز در این مراسم سخنرانی می‌کنند.

عرب وند با اشاره به اینکه تاریخ افتتاح این کنگره همزمان با تاریخ عملیات کربلای ۴ در نظر گرفته شده است توضیح داد: آثار ارائه شده به جشنواره‌های این کنگره مدتی پیش داوری شده و برگزیدگان نیز انتخاب شده‌اند.

دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای غواص بیان کرد: از ابتدا قرار بود ۳ جشنواره ادبی، عکس خلاق و رسانه برگزار شود، البته هرکدام از این جشنواره‌ها بخش‌های مختلفی داشت و در نهایت جشنواره فیلم، گرافیک و پوستر نیز به کنگره اضافه شد.

وی تاکید کرد: سردار مقدم فر، در بازدید از کنگره پیشنهاد تولید کار و سرمایه گذاری با موضوع شهدای غواص را داشت و قرار است از سال آینده در این زمینه ورود پیدا کنیم. در این دوره از جشنواره ۳۹ فیلم ارسال شد که نزدیک به ۴ فیلم در این مدت تولید شده است.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که این کنگره در کیش برگزار شد، این است که ما سه سایت غواصی داریم و قرار است تعدادی از تجهیزات نظامی از جمله تانک برای شکل گیری موزه شهدای غواص در ساحل کیش غرق کنیم و یک موزه دائمی در این زمینه داشته باشیم.

عرب وند در پاسخ به اینکه چرا بخش تئاتر در این کنگره در نظر گرفته نشده گفت: در واقع تئاتر یکی از دغدغه‌های من است چرا که نمایش تاثیر بسیاری دارد و بی شک در دوره‌های بعد این بخش به کنگره اضافه می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار