رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

برنامه «ماه نشان» کاری از گروه تغذیه شبکه رادیویی سلامت است که روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه هر هفته، از ساعت ۹ صبح روی آنتن رادیو سلامت می‌رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت؛ فاطمه بی‌تقصیر تهیه‌کننده «ماه نشان» درباره این برنامه رادیویی و اهداف و محتوای آن گفت: […]

برنامه «ماه نشان» کاری از گروه تغذیه شبکه رادیویی سلامت است که روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه هر هفته، از ساعت ۹ صبح روی آنتن رادیو سلامت می‌رود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت؛ فاطمه بی‌تقصیر تهیه‌کننده «ماه نشان» درباره این برنامه رادیویی و اهداف و محتوای آن گفت: کشور ما، جزو ۱۰ کشور حادثه خیز جهان است به گونه‌ای که در حوزه زلزله، ششمین کشور لرزه خیز و در بحث سیل، چهارمین کشور سیل خیز هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به اجتناب ناپذیر بودن وقوع بحران، باید با سیاستی جامع و برنامه‌ریزی شده و البته همگانی، مجموعه راهبردهای آمادگی مقابله با مخاطرات را در میان شهروندان نهادینه کرد که یکی از اهداف این برنامه هم همین رویکرد است.
بی تقصیر تصریح کرد: در شرایط بحرانی هر یک از شهروندان حتی اگر از توان، دانش و انگیزه کافی برای کمک به دیگران برخوردار نباشند، دست کم می‌توانند برای حفظ جان خود و اعضای خانواده پیش قدم شوند. بر همین اساس، رویکرد برنامه «ماه نشان»، بررسی ظرفیت‌ها، توان، نقش و آمادگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در برابر حوادث و بلایایی طبیعی و سوانح است و این آموزش‌ها از طریق برنامه ارایه خواهد شد.
وی با اشاره به محورها و آیتم‌های برنامه بیان کرد: در ابتدای برنامه مستندی از تجربه گران حوادث یا بلایای طبیعی پخش می‌شود، که این مستند، روایتی از حادثه‌ای است که اتفاق افتاده است که با بازسازی آن، موضوع اصلی برنامه مطرح می‌شود. به عنوان مثال روایتی از یک اتفاق در جاده که بر اثر طوفان خودرویی آسیب دیده، درخت روی آن افتاده و سرنشینان آن گرفتار شدند پخش می‌شود. در این حادثه، سرنشینان چه عملکردی باید داشته باشند؟ سوالی است که در برنامه مطرح می‌شود و مخاطبان به آن پاسخ می‌دهد.
این تهیه‌کننده ادامه داد: بعد از پخش نظرهای مردمی درباره موضوع برنامه، آقای هلالی که اجرای آن بر عهده علی جبلی است، وارد عمل می‌شود. او کارشناس خبره جمعیت هلال احمر است که ضمن پرداختن به جزئیات حادثه درباره راه‌های کنترل این بحران، نکاتی ویژه و کلیدی را مطرح می‌کند. آقای هلالی، شخصیت اصلی برنامه است که در قالب کاراکتری که برای آن تعریف شده است به تشریح حادثه یا بحران و ارائه راهکارهای موجود با توجه به مستندی که در ابتدای برنامه پخش شده است، خواهد پرداخت.
تهیه کننده برنامه «ماه نشان» در پایان اظهار کرد: آموزش شیوه‌های امداد و نجات در شرایط بحران؛ ارتقاء سطح دانش عموم مردم در رابطه با خود امدادی و خود درمانی در شرایط بحران؛ معرفی نقش هلال احمر در امداد و نجات؛ و آشنایی با خدمات هلال احمر در زمان بروز حوادث غیر مترقبه از جمله اهداف این برنامه است که در آن به موضوعاتی نظیر امداد و نجات، تدارکات پزشکی، درمان و توانبخشی، مدیریت سوانح و کاهش خطرات، خدمات داوطلبانه، خدمات پزشکی و بهداشتی، و درمان‌های اضطراری پرداخته می‌شود از دیگر موارد مورد بحث در برنامه است.
برنامه «ماه نشان» به تهیه کنندگی سهیلا باقری و فاطمه بی‌تقصیر، کاری از گروه تغذیه رادیو سلامت است که روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه هر هفته، از ساعت ۹ صبح به مدت ۱۰ دقیقه از موج اف. ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار