رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

اولین تصاویر از مستند جدید اولیور استون که نشان می‌دهد انرژی هسته‌ای بهترین راه‌حل برای کنترل تغییرات آب و هوایی است، دیده شد. تریلر فیلم جدید اولیور استون با عنوان «هسته‌ای حالا» منتشر شد.  اولین تصاویر از مستند جدید اولیور استون که نشان می‌دهد انرژی هسته‌ای بهترین راه‌حل برای کنترل تغییرات آب و هوایی است، دیده شد. […]

اولین تصاویر از مستند جدید اولیور استون که نشان می‌دهد انرژی هسته‌ای بهترین راه‌حل برای کنترل تغییرات آب و هوایی است، دیده شد.

تریلر فیلم جدید اولیور استون با عنوان «هسته‌ای حالا» منتشر شد.  اولین تصاویر از مستند جدید اولیور استون که نشان می‌دهد انرژی هسته‌ای بهترین راه‌حل برای کنترل تغییرات آب و هوایی است، دیده شد.

این کارگردان با فیلم جدیدش بار دیگر موضعی متفاوت نسبت به یک موضوع جنجالی اتخاذ کرده و این بار به تغییرات آب و هوایی پرداخته است.

مستند هسته‌ای حالا قصد دارد نشان دهد انرژی هسته‌ای بهترین راه حل برای رفع نیازهای جهانی در زمینه انرژی است. این فیلم که قبلاً هسته‌ای نامیده شده بود در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و پیام‌های آن با تحسین منتقدان مواجه شد. استون در تریلری که از این مستند منتشر شده می‌گوید: زمان ترسیدن به سر آمده، ما از همان ابتدا برای ترس از انرژی هسته‌ای آموزش دیده‌ایم؛ اما چیزی که از آن می‌ترسیم ممکن است نجات دهنده ما باشد.

این فیلم که برمبنای فیلم‌نامه الیور استون و جاشوا اس.‌ گلدشتاین ساخته شده به نوعی دنباله‌ای بر فراخوانی است که ال‌گور در سال ۲۰۰۶ با عنوان حقیقت ناخوشایند درباره تغییرات اقلیمی ساخت و برنده اسکار هم شد.

در شرح رسمی فیلم آمده است: در حالی که سوخت‌های فسیلی به نابودی گیاهان ادامه می‌دهند، جهان در نهایت مجبور می‌شود با نفوذ شرکت‌های نفتی بزرگ و تاکتیک‌هایی که گروه کوچکی از شرکت‌ها و افراد را ثروتمند کرده، مقابله کند. زیر پای ما، اتم‌های اورانیوم در پوسته زمین به‌طور باورنکردنی انرژی متمرکزی را در خود دارند که علم برای نخستین بار موفق شد تا این انرژی را در اواسط قرن بیستم باز کند و هرچند ابتدا در تولید بمب از آن استفاده کرد اما بعد برای تامین انرژی زیردریایی‌ها و سپس به پیش‌گامی آمریکا تلاش برای تولید برق از این منبع جدید شکل گرفت.

با این حال، در اواسط قرن بیستم، زمانی که جوامع انتقال به انرژی هسته‌ای و دور شدن از سوخت‌های فسیلی را آغاز کردند، یک کمپین طولانی‌مدت برای ترساندن مردم آغاز شد که بخشی از آن را شرکت‌های زغال سنگ و نفت اداره می‌کردند. این کمپین به ترسی دامن زد که به سردرگمی بین تولید سلاح‌های هسته‌ای و استفاده از انرژی هسته‌ای منجر می‌شود. در این فیلم اولیور استون با دسترسی بی‌سابقه‌ای به صنعت هسته‌ای در فرانسه، روسیه و آمریکا، امکان استفاده از انرژی هسته‌ای را برای غلبه جامعه جهانی بر چالش‌هایی مانند تغییرات آب‌وهوایی و رسیدن به آینده‌ای روشن‌تر از طریق قدرت انرژی هسته‌ای بررسی می‌کند – گزینه‌ای که ممکن است راهی حیاتی را برای تضمین بقای مستمر ما زودتر از آنچه فکر می‌کنیم پیش پایمان بگذارد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار