رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 9 May

لاله اسکندری، بازیگر نقش بی‌بی‌کتایون سریال «آتش و باد» از بی‌توجهی تلویزیون در قبال این سریال گلایه کرده و گفته تلویزیون به جای اینکه قدر داشته‌هایش را بداند و به دنبال رقابت با پلتفرم‌ها باشد با سیاست‌های اشتباه، مخاطبان همیشگی‌اش را اهم از دست داده است. سریال «آتش و باد» به کارگردانی مجتبی راعی یکی […]

لاله اسکندری، بازیگر نقش بی‌بی‌کتایون سریال «آتش و باد» از بی‌توجهی تلویزیون در قبال این سریال گلایه کرده و گفته تلویزیون به جای اینکه قدر داشته‌هایش را بداند و به دنبال رقابت با پلتفرم‌ها باشد با سیاست‌های اشتباه، مخاطبان همیشگی‌اش را اهم از دست داده است.

سریال «آتش و باد» به کارگردانی مجتبی راعی یکی از آثار تاریخی قابل‌قبول چند وقت اخیر تلویزیون است. لاله اسکندری، بازیگر این سریال در مصاحبه با ایسنا از وضعیت پخش این سریال گلایه کرده است.

اسکندری از پایین بودن حجم تبلیغات سریال «اتش و باد» گلایه کرده و گفته: «آدم فکر می‌کند شاید خود تلویزیون هم تمایلی به دیده شدن این مجموعه ندارد وگرنه برای مجموعه‌ای که سال‌ها برایش زحمت کشیده این‌طور رفتار نمی‌کند. ما در یک دهه گذشته تولید چندانی در حوزه تاریخی نداشتیم و انتظارمان از تلویزیون این است که حداقل حمایت بیشتری از این سریال به عنوان یک سریال تاریخی پرزحمت می‌کرد اما متاسفانه تلویزیون در روزگاری که رقیب پروپاقرصی مثل پلتفرم‌ها دارد، دچار اشتباه می‌شود.»

او تاکید کرده: «به شخصه به عنوان یک هنرمند از میزان تبلیغات سریال بسیار ناراضی‌ام. حتی خود مطبوعات هم برای سریال ما کاری نکردند؛ در حالی که برای سریال‌های دیگر که نام نمی‌برم آنقدر تبلیغ می‌کنند که حساب و کتاب ندارد. به نظرم ضعف از خود تلویزیون است و شاید نمی‌خواهد این سریال دیده شود.»

اسکندری معتقد است روش تلویزیون در قبال پلفترم‌ها اشتباه است. او گفته: «نمی‌دانم دوستان سیاستشان چیست. اگر قرار است شما (مدیران تلویزیون) رقابت سالمی با پلتفرم‌ها داشته باشید، این راهش نیست. کار رقابت به جایی رسید که آمدند ساترا را ایجاد کردند؛ به جای اینکه خودشان را به یک رقابت نزدیک‌تری ببرند گفتند آنها هم باید بیایند زیر چتر ما و از ما تبعیت کنند. تلویزیون باید تولیداتش را آسیب شناسی کند که چرا با ریزش مخاطب مواجه شده است اما تلویزیون به جای آسیب شناسی می خواهد همه را زیر چتر خودش بگیرد و با استانداردهای خودش تولید کند.»

اسکندری درباره ریتم کند سریال گفته: «آتش و باد» این پتانسیل را دارد که ماندگار شود. البته به عنوان یک بازیگر خیلی به ریتم کار معتقدم و به نظرم باید کمی ریتم سریال تندتر می‌شد ولی فارغ از آن، باز هم پتانسیل ماندگار شدن را دارد اگر در شرایط مناسب‌تری پخش می‌شد یا با تبلیغات بهتری روی آنتن می‌رفت.»

اسکندری به سختی‌های نقش بی‌بی‌کتایون هم اشاره کرده و توضیح داده: «بزرگترین چالشم در اجرای نقش بود؛ چون باید طوری بازی می‌کردم که بیننده مرا باور کند. پذیرش من به عنوان یک زن قدیمی با آن ویژگی‌ها اینکه تصنعی نشوم و بازی‌ام به دل مخاطب بنشیند و به نقش بیاید خیلی برایم مهم بود. تجربه‌ای که در «سرزمین کهن» داشتیم و سرنوشتی که برای سریال به وجود آمد، ناخودآگاه آتش و باد را به این سمت برد که اصلاً قوم یا ایل خاصی را معرفی نکنیم و کار لهجه نداشته باشد. این اتفاقات خیلی کار ما را سخت‌تر می کرد چون لهجه خیلی وقت‌ها کمک می‌کند ولی ما این را هم نداشتیم. علاوه بر اینکه کار در شرایط بسیار سختی ساخته شد. ما دو سال عمرمان را در جاده های شمال در کوه‌ها گذاشتیم. از ۵۰ درجه بالای صفر کار کردیم تا منفی ۲۰ درجه. در برف، سرما و گرما. عوامل پشت صحنه واقعا روزهای سختی را گذراندند.»

سریال «آتش و باد» به کارگردانی مجتبی راعی با بازی حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، نادر فلاح و … هرشب ساعت ۱۹ از شبکه سه پخش می‌شود.

منبع: فیلم نیوز

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار