رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

جایزه افتخاری دونوستیا جشنواره سن سباستین اولین دریافت کننده امسال خود را شناخت. به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم سن سباستین ۲۰۲۳ جایزه دونوستیا را به خاویر باردم اهدا می‌کند. این جایزه که بالاترین جایزه این جشنواره اسپانیایی در تجلیل از دستاوردهای حرفه‌ای است ۲۲ سپتامبر به باردم اهدا می‌شود. همچنین تصویر باردم بر پوستر […]

جایزه افتخاری دونوستیا جشنواره سن سباستین اولین دریافت کننده امسال خود را شناخت.

به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم سن سباستین ۲۰۲۳ جایزه دونوستیا را به خاویر باردم اهدا می‌کند. این جایزه که بالاترین جایزه این جشنواره اسپانیایی در تجلیل از دستاوردهای حرفه‌ای است ۲۲ سپتامبر به باردم اهدا می‌شود. همچنین تصویر باردم بر پوستر امسال جشنواره که دیروز رونمایی شد، جای گرفته است.

شگفتی این است که این جایزه معتبر پیش از این به باردم اهدا نشده بود. وی که کارش را به عنوان بازیکن راگبی تیم ملی اسپانیا شروع کرد با بازی در نقش یک قلدر محلی روستایی در فیلم «خامون، خامون» ساخته بیگاس لونا در برابر پنه‌لوپه کوز (همسر امروزش) در سال ۱۹۹۲ به شهرت رسید.

باردم که می‌خواست به عنوان یک بازیگر جدی دیده شود با امتناع از بازی در نقش‌های تکراری در سال ۲۰۰۰ در فیلم «پیش از آنکه شب برسد» در نقش یک شاعر کوبایی ظاهر شد و نامزدی اسکار را کسب کرد و سال ۲۰۰۲ در «دوشنبه‌ها در آفتاب» فرناندو لئون آرانوآ جلوی دوربین رفت. وی پیش از آنکه برنده اسکار، گلدن گلوب، و بفتا برای فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» برادران کوئن در سال ۲۰۰۸ شود، ۳ نامزدی اسکار کسب کرده بود.

خاویر باردم از اعضای خانواده باردم از مشهورترین بازیگران اسپانیاست و پدربزرگش رافائل باردم و مادرش پیلار باردم بازیگران برجسته‌ای بودند. عموی وی خوان آنتونیو باردم نیز از معروف‌ترین کارگردان‌های اسپانیایی و منتقد رژیم فرانکو بود.

خاویر باردم بیش از هر بازیگر اسپانیایی زنده دیگر جوایز بزرگ سینمایی در کارنامه دارد و تنها پنه‌لوپه کروز و آنتونیو باندراس می‌توانند در این زمینه در رده وی باشند.

این بازیگر ۵۴ ساله در طول ۳۰ سال سابقه هنری ۸ جایزه گویا از آکادمی اسپانیا دریافت کرده است که یکی از آنها برای تهیه مستند «پسران ابرها: آخرین مستعمره» درباره مردم صحرا بوده است.

جایزه دونوستیا از سال ۱۹۸۶ اهدا می‌شود و دیوید کراننبرگ و ژولیت بینوش در سال ۲۰۲۲ و جانی دپ و ماریون کوتیار در سال ۲۰۲۱ این جایزه را دریافت کردند. در سال ۲۰۲۰ نیز ویگو مورتنسن دریافت کننده این جایزه بود. پنه‌لوپه کروز، کوستا گاوراس، دونالد ساترلند، هیروکازو کورئیدا، دنی دوویتو، جودی دنچ، بنسیو دل تورو، فرانسیس فورد کاپولا، وودی آلن، داستین هافمن و دنزل واشینگتن نیز در سال‌های پیشین برنده این جایزه شده بودند.

هفتاد و یکمین دوره جشنواره سن‌سباستین از ۲۲ تا ۳۰ سپتامبر (۳۱ شهریور تا ۸ مهر) برگزار می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار