رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

خوانش کتاب «پرواز تا بی نهایت» با روایتی از زندگی سردارشهید عباس بابایی از امشب (شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) در برنامه «کتاب هفته»، از رادیو فرهنگ آغاز می‌شود و تا یک هفته ادامه دارد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در کتاب هفته از شنوندگان رادیو فرهنگ دعوت می‌شود تا […]

خوانش کتاب «پرواز تا بی نهایت» با روایتی از زندگی سردارشهید عباس بابایی از امشب (شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) در برنامه «کتاب هفته»، از رادیو فرهنگ آغاز می‌شود و تا یک هفته ادامه دارد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در کتاب هفته از شنوندگان رادیو فرهنگ دعوت می‌شود تا کتاب «پرواز تا بی نهایت » (یادمان شهید امیر سرلشگر خلبان عباس بابایی) از نشر سازمان عقیدتی سیاسی آجا را بشنوند. این کتاب در سه فصل «کودکی تا انقلاب»، «انقلاب تا رشادت» و «رشادت تا شهادت» به زندگانی، رشادت ها و محسنات اخلاقی سرلشکر شهید عباس بابایی، اعم از تواضع، دینداری، بی ریایی و … از زبان همسر، مادر، نزدیکان و همکاران نظامی و غیرنظامی می‌پردازد. از ویژگی‌های برجسته کتاب یاد شده، موجز و مفید بودن حکایت های متن است که مخاطب را با تنوع روبه رو می‌کند. سرلشکر شهید عباس بابایی، در مردادماه سال ۱۳۶۶ – مصادف با عید قربان – و در ۳۷ سالگی، در حین یک عملیات برون مرزی به شهادت رسید.کتاب پرواز تا بی نهایت حاوی یادنامه شهید امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی است که شامل بیش از ۱۰۰ خاطره از زبان خانواده ، همسر و دوستان و اطرافیان و همکاران شهید است و این کتاب به وصیت نامه ایشان و عکس هایشان مزین شده است. «کتاب هفته» ساعت ۲۳:۳۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

گفتنی است، شهید عباس بابایی در سال ۱۳۲۹ در شهرستان قزوین دیده به جهان گشود. در سال ۱۳۴۸ در حالی که در رشته پزشکی پذیرفته شده بود داوطلب تحصیل در دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد. پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتی جهت تکمیل دوره به کشور آمریکا اعزام گردید. در سال ۱۳۵۱ پس از بازگشت به ایران با درجه ستوان دو در پایگاه هوایی دزفول مشغول خدمت شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی وی گذشته از انجام وظایف روزانه به عنوان سرپرست انجمن اسلامی‌ پایگاه هوایی اصفهان به پاسداری از دستاوردهای انقلاب پرداخت.  سرانجام در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۶ به درجه سرتیپی مفتخر شد و در پانزدهم مرداد ماه همان سال در حالی که به درخواست ها و خواهش های پی در پی دوستان و نزدیکانش مبنی بر شرکت در مراسم حج آن سال پاسخ رد داده بود، گفته بود: تا روز عید قربان خودم را به شما می رسانم و برابر با روز عید قربان در حین عملیات برون مرزی به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار