رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • سه شنبه 2 خرداد 1402 - 22:15
  • کد خبر : 122854
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «چخفته» از یک دقیقه قبل از مرگ افراد در هفتاد دقیقه می گوید

رضا ناجی‌پور تهیه کننده نمایش «چخفته» در مصاحبه ای به شرح مختصر این نمایش پرداخت و افزود: داستان نمایش درباره دایی وانیای چخوف است که در موقعیتی متفاوت نسبت به نمایشنامه دایی وانیا قرار گرفته و ما شاهد یک دقیقه قبل از مرگ این فرد در هفتاد دقیقه هستیم. وی در ادامه به مشکلات نمایش […]

رضا ناجی‌پور تهیه کننده نمایش «چخفته» در مصاحبه ای به شرح مختصر این نمایش پرداخت و افزود: داستان نمایش درباره دایی وانیای چخوف است که در موقعیتی متفاوت نسبت به نمایشنامه دایی وانیا قرار گرفته و ما شاهد یک دقیقه قبل از مرگ این فرد در هفتاد دقیقه هستیم.

وی در ادامه به مشکلات نمایش اشاره کرد و گفت: مشکلات اولیه و چالش هایی مثل داشتن سالن، تمرینات و هزینه هایی که برای یک پروژه هست برایمان بسیار مخاطره آور بود.

ناجی پور در ادامه افزود: از تابستان ۱۴۰۰ تمرین های اولیه شروع شد و پس از دی ماه نویسنده متن جدید رو شروع به نوشتن کرد و در آبان ماه۱۴۰۱ آماده اجرا شدیم.

در ادامه، وی برنامه های آتی خود را ساخت نمایشی با کیفیتی بالا و ارزشمندتر اعلام کرد و افزود: خوشحال هستم از اینکه در تجربه جدید در کنار تیم حرفه ای، پر از انگیزه گروه دارما حضور داشتم. امیدوارم هنردوستان و علاقمندان تئاتر برای دیدن این نمایش زیبا حضور پیدا کنند و از ۷۰ دقیقه این نمایش زیبا لذت ببرند.

رضا ناجی‌پور در کارنامه هنری خود مجری طرح برنامه تلویزیونی “از تو می پرسند” از سال ۸۶ تا ۹۱، مجری طرح برنامه “ایستگاه” در سال ۹۲، مجری طرح برنامه انیمیشن “بر همگان واضح و مبرهن است که”در سال ۹۳ که جایزه بهترین تولید از سیما و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را دریافت کرد و تهیه کنندگی فیلم کوتاه “خط فاصله” در سال ۹۵ که در جشنواره کن حضور داشت را دارد.

در ادامه اشکان پیر دل‌زنده کارگردان نمایش «چخفته» گفت: وانیا در یک دقیقه پایان عمرش بصورت کلاژ وار تمام خاطرات، کابوسها و رویاهایش را می بیند و در نهایت نینا خواهرزاده دایی وانیا میراث او را روی صحنه بازی می کند.

وی در ادامه افزود: شرایط زمانه که با همکاری مدیریت و دوستان عمارت نوفل لوشاتو زمان اجرای مناسبی انتخاب شد و در حین کار انتخاب از بین بازیگران یلنا و وانیا که به دلیل مناسب بودن شش نفر ترجیح دادم از چند وانیا و یلنا در سنین مختلف استفاده کنم و همینطور هزینه بالای تولید این کار بسیار برای من مهم بود.

پیرزنده دل گفت: دوست داشتم بعد از مدتها چیزی را اجرا کنم که اصول اولیه تئاتر را در صحنه مثل لباس، نور، میزانسن ها و بازیگری داشته باشد و اهمیت زیادی به اصل نمایش بدهم که خوشبختانه نمایش موفق بود اما متوجه شدم این کشور هنوز آمادگی حمایت از هنرمندانی که برای نمایش در ایران زحمت می کشند را نداشته و ارزشی قائل نیستند.

این کارگردان در ادامه به برنامه های آتی خود اشاره کرد و افزود: کار بعدی تلفیق چند نمایشنامه و یک فیلم سینمایی خواهد بود که به همراه تیم خود در حال کار بر روی آن هستم.

اشکان پیر دل‌زنده از سال ۷۹ با گروه جلال تهرانی مدیر صحنه، عکاس، مسوول تبلیغات، مدیر اجرا و دستیاری را تجربه کرده و در کارهای “تکسلولی ها”، “مخزن”، “هی مرد گنده”، “به صدای زمین گوش کن” را در کارنامه خود دارد.

عوامل نمایش «چخفته» عبارتند از: نویسنده: فرزانه محمدحسین،کارگردان: اشکان پیر دل‌زنده،تهیه‌کنندگان: رضا ناجی‌پور، فرزانه محمدحسین،طراح تیزر: مجید یوسف‌زاده،آهنگساز: صبا ندایی،بازیگران(به‌ترتیب ورود به صحنه): رومینا فرمانی، فرزانه محمدحسین، یگانه منصوری، سارا زارعی، امیرحسین فروتن، سارا عزیزی، کیارش زرین، سیاوش کریما، محمدعلی الحمد، محمدعلی براتی،مدیر تولید: رضا ناجی پور،مشاور کارگردان: برکه بذری،مدیر اجرا: علی ذوالفقاری،منشی صحنه: مطهره پورجعفر،دستیاران کارگردان: فرزانه محمدحسین، علی ذوالفقاری، یگانه منصوری،برنامه‌ریز: سارا عزیزی،روابط عمومی: ندا کاوندی،مدیر صحنه: مهسا نوری،سرپرست گروه صحنه: مهدی کوپا،گروه صحنه: امیرحسین خاوری، امیرحسین امین‌پور، محمد معاذاللهی،مسئول آکسسوار: نگار موحدی،طراح صحنه و مدیر اجرای دکور: سعید محمدی،طراح لباس: ساغر صباحی،دوخت لباس: مهتاب محسنی،طراح گریم: نسرین کمالی،اجرای گریم: نسرین کمالی، یگانه منصوری، صبا ربیعی،طراح صدا: امیرحسین خاوری،مسئول اتاق فرمان: علی ذوالفقاری،نورپرداز: نهال پولادی،مسئول صدا: یاس حسینی ،مسئول تبلیغات و فضای مجازی: مبینا شیخ‌اسدی،مدیر تصویربرداری: امیرعباس رحمانی،عکاسان: علی ذوالفقاری، مبینا شیخ‌اسدی، امیرعباس رحمانی، فاطمه قجاوند، بهار قدمی،عرفان یوسف زاده،طراح پوستر و بروشور: رضا کهنمویی ، سرپرستان گروه: امیرحسین فروتن، رومینا فرمانی و رسانه : نگار امیری

نمایش «چخفته» از ۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد در عمارت نوفل لوشاتو در ساعت ۱۹ به روی صحنه رفت علاقمندان می توانند برای تهیه بلیط به سایت تیوال و یا به نشانی خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، نبش تقاطع رازی، پلاک ۱۸، عمارت نوفل‌لوشاتو مراجعه فرمایند.

سینماخانه / خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار