رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

رومن پولانسکی نتوانست تحسین ونیز را برانگیزد و فیلم جدیدش «کاخ» با تشویقی اندک روبرو شد. به نقل از ورایتی، کمدی سیاه «کاخ» ساخته جدید رومن پولانسکی هنگام اولین نمایش جهانی‌اش در سالاگرانده ونیز با تشویق ملایم سه دقیقه‌ای مواجه شد. نمایش این فیلم شنبه شب در ونیز، با حضور لوکا باربارسکی تهیه‌کننده، فانی آردانت […]

رومن پولانسکی نتوانست تحسین ونیز را برانگیزد و فیلم جدیدش «کاخ» با تشویقی اندک روبرو شد.

به نقل از ورایتی، کمدی سیاه «کاخ» ساخته جدید رومن پولانسکی هنگام اولین نمایش جهانی‌اش در سالاگرانده ونیز با تشویق ملایم سه دقیقه‌ای مواجه شد.

نمایش این فیلم شنبه شب در ونیز، با حضور لوکا باربارسکی تهیه‌کننده، فانی آردانت بازیگر فرانسوی و دیگر بازیگران کلیدی از جمله الیور ماسوچی بازیگر آلمانی، یواکیم دی آلمیدا پرتغالی و فورتوناتو سرلینو ایتالیایی همراه بود اما به نظر می‌رسید پاسخ تماشاگران بیشتر از سر ادب بود.

پولانسکی این کمدی سیاه را بر مبنای فیلمنامه‌ای که خودش با همراهی یرژی اسکولیموفسکی و اوا پیاسکوفسکا نوشته بود، کارگردانی کرد. داستان «کاخ» در شب سال نوی سال ۱۹۹۹ و وقتی اتفاق می‌افتد که یک مهمانی شام در هتل گستاد پالاس سوییس تغییر غیرمنتظره‌ای پیدا می‌کند.

اوون گلایبرمن منتقد فیلم ورایتی درباره این فیلم نوشت: وقتی «کاخ»، افتضاح پر زرق و برق رومن پولانسکی را در یک کمدی گروهی دیدم، در سالنی با ۱۴۰۰ صندلی پر نشسته بودم که مورد کمیابی است و جایی از فیلم که باید خنده حضار را برمی‌انگیخت به معنای واقعی کلمه صدای خنده از شاید ۶ نفر بلند می‌شد. مطمئن نیستم تا به حال یک سالن عظیم چنین سکوت مرگباری را برای فیلمی که به شدت تلاش داشت تا سرگرم کننده باشد، دیده باشد.

پولانسکی سابقه حضور در ونیز را دارد و فیلم «کشتار» وی با بازی کیت وینسلت و جودی فاستر برای اولین بار در جشنواره سال ۲۰۱۱ و همچنین «یک افسر و یک جاسوس» در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمدند.

بازگشت او به جشنواره امسال باعث بحث و جدل شد، زیرا او با چند اتهام تجاوز جنسی روبرو بوده و سال ۲۰۱۸ از آکادمی اسکار اخراج شده است.

آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز، در مصاحبه‌ای با ورایتی وقتی از او پرسیده شد چرا یکی از فیلم‌های پولانسکی در برنامه امسال هست، گفت: ۶۰ سال از خطای او می‌گذرد. پولانسکی مسئولیت خود را پذیرفته و خواستار بخشش شده و قربانی هم او را بخشیده است. فکر می‌کنم ادامه سرکوب پولانسکی به معنای نادیده گرفتن قربانی موقعیت‌های دیگری است که مستحق توجه بیشتر است.

اوایل روز شنبه و پیش از نمایش فیلم، در کنفرانس خبری فیلم، لوکا باربارسکی تهیه‌کننده با فریاد «ویوا پولانسکی!» حمایت خود را از کارگردان ابراز کرد.

وی گفت: نمی‌دانم چرا همه پلتفرم‌ها: پارامونت پلاس، آمازون و نتفلیکس، فیلم‌های پولانسکی را دارند و میلیون‌ها دلار برای‌شان درآمد دارد، اما فیلم جدیدی از پولانسکی تولید نمی‌کنند؟

«کاخ» از ۲۸ سپتامبر در سینماهای ایتالیا اکران خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار