رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 23 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • شنبه 25 فروردین 1403 - 20:12
  • کد خبر : 144980
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اجرای ۳ اثر از مریم کاظمی در پردیس تئاتر تهران

پردیس تئاتر تهران میزبان ۳ تئاتر به کارگردانی مریم کاظمی می‌شود. به نقل از روابط‌عمومی پردیس تئاتر تهران، امین اشرفی رییس پردیس تئاتر تهران با بیان این که توجه به تئاتر کودک و نوجوان همچنان در اولویت برنامه‌های این مجموعه در سال ۱۴۰۳ قرار دارد گفت: سرمایه‌گذاری در تئاتر کودک یک ضرورت است. چراکه این […]

پردیس تئاتر تهران میزبان ۳ تئاتر به کارگردانی مریم کاظمی می‌شود.

به نقل از روابط‌عمومی پردیس تئاتر تهران، امین اشرفی رییس پردیس تئاتر تهران با بیان این که توجه به تئاتر کودک و نوجوان همچنان در اولویت برنامه‌های این مجموعه در سال ۱۴۰۳ قرار دارد گفت: سرمایه‌گذاری در تئاتر کودک یک ضرورت است. چراکه این هنر نمایشی فرصت رشد فردی و اجتماعی کودکان را فراهم می‌کند. حضور کودکان در کنار یکدیگر فضایی را ایجاد می‌کند که آن‌ها می‌توانند تخیلات خود را آزادانه بیان کنند و خلاقیت خود را به کار گیرند. این امر به توسعه فکری و هنری آنها کمک می‌کند.

وی افزود: توجه به تئاتر کودک در این مجموعه به معنای عدم حمایت از گروه‌های نمایشی بزرگسال نیست، باید اذعان کرد پردیس تئاتر تهران به واسطه در اختیار داشتن سالن اصلی ۹۰۰ نفری و پنج سالن استادمحمد، رشیدی، کشاورز، مشایخی و نصیریان پذیرای تمامی گروه‌های نمایشی است. با این وجود اجراهای نمایش کودک با استقبال بیشتر مخاطبان در این مجموعه روبه‌رو بوده است.

رییس پردیس تئاتر تهران همچنین با بیان این که در سال ۱۴۰۲ تمرکز فعالیت‌های این مجموعه بر آموزش، به عنوان ابزاری برای یادگیری کودکان استوار بوده است، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش بازیگری کودک، با حضور مریم کاظمی در این مجموعه منجر به تولید سه نمایش «سفیدبرفی و هفت کوتوله»، «غول‌ها» و «چه کسی آخرین بار خندید؟» شد. اجرای این سه نمایش با حضور اغلب هنرجویان کلاس‌های بازیگری این مجموعه از هفته آخر فروردین تا هفتم اردیبهشت در ۲ سالن مشایخی و رشیدی روی صحنه می‌رود.

اشرفی اظهار کرد: اجرای نمایش‌های کودک در این مدت با استقبال مناسب خانواده‌ها و مدارس همراه بوده است و این انتظار می‌رود با حضور مریم کاظمی و فعالیت‌های ایشان، نمایش‌های مورد اشاره از این قاعده مستثنی نباشد.

نمایش «غول‌ها» نوشته سید هوف با ترجمه حسین فدایی‌حسین از روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین در ساعت ۱۷ سالن رشیدی اجرای خود را آغاز می‌کند.

«چه کسی آخرین بار خندید» نوشته نلی مک کاسلین با ترجمه حسین فدایی‌حسین نیز از روز چهارشنبه ۲۹ فروردین در ساعت ۱۹ سالن رشیدی روی صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «سفیدبرفی و هفت کوتوله» نوشته و تنظیم مریم کاظمی نیز از روز پنجشنبه ۳۰ فروردین در ساعت ۱۸ سالن مشایخی اجرا می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار