رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 23 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

سودابه بیضایی که بیشتر نامش به عنوان یک بازیگر در سینما مطرح شده در دومین تجربه مستند سازی خود، مستند «آوازباد» را کارگردانی کرده که این اثر به جشنواره بین المللی زنان بیروت راه پیدا کرده است. سودابه بیضایی نویسنده و بازیگر ایرانی این روزها با مستند «آواز باد» در جشنواره  بین‌المللی فیلم زنان بین‌المللی […]

سودابه بیضایی که بیشتر نامش به عنوان یک بازیگر در سینما مطرح شده در دومین تجربه مستند سازی خود، مستند «آوازباد» را کارگردانی کرده که این اثر به جشنواره بین المللی زنان بیروت راه پیدا کرده است.
سودابه بیضایی نویسنده و بازیگر ایرانی این روزها با مستند «آواز باد» در جشنواره  بین‌المللی فیلم زنان بین‌المللی بیروت (BWFF) حضور دارد. آواز باد دومین تجربه‌ی کارگردانی مستند سودابه بیضایی است که در شهر گهواره از شهرهای استان کرمانشاه فیلمبرداری شده است.این مستند داستان پگاه، دختر جوانی است که در مسیر جست ‌و جوی خویش، با استاد طاهر یارویسی نوازنده مطرح تنبور آشنا می‌شود و قدم در راهی جدید می‌گذارد.
جشنواره بین‌المللی فیلم زنان  بیروت (BWFF) یک رویداد سالانه است که توسط جامعه فیلم بیروت تحت عنوان «زنان برای رهبری» در بیروت برگزار می‌شود و نقش زنان به عنوان رهبران در جوامعشان را برجسته می‌کند؛ و سازندگان فیلم و علاقمندان به سینما را از سراسر جهان به هم جمع می‌کند. BWFF مسائلی مانند برابری جنسیتی، هویت جنسی، خشونت خانگی و سایر مسائل را از طریق قدرت لنز و سینما که پنجره‌ای به جامعه و به ویژه زنان در این موارد است، مورد بررسی قرار می‌دهد. این دوره از جشنواره ۱۴ تا ۱۹ آوریل برگزار می‌شود و مستند «آوازِ باد» ۱۷ آوریل در آن نمایش داده خواهد شد.
بیضایی علاوه بر کارگردانی پژوهشگر مستند «آواز باد» هم بوده و این اثر را به شکل مشترک با سید امیر سید زاده تهیه و تولید کرده است. دیگر عواملی که در ساخت مستند جدید سودابه بیضایی همکاری داشته اند عبارتنداز : تدوین: بهمن کیارستمی، پویا پارسامقام / مدیر تولید: سهیلا کوشکی / دستیارکارگردان: فرزانه بیضایی / طراحی و‌ ترکیب صدا: حسین قورچیان / اصلاح رنگ و‌ نور: مهشید افضلی
بیضایی پیش از این مستندی ساخته بود به نام «مثل اسمم پگاه» درمورد معضلات جوانان دهه هفتادی در جامعه با موضوع مواد مخدر که در دوازدهمین دوره جشن مستند خانه سینما، جایزه بهترین فیلم مستند بلند را دریافت کرد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار