رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سریال تازه مسعود آب پرور که آثاری چون دوگانه موفق «هوش سیاه» را در کارنامه دارد، از روز شنبه ۱۲ مهرماه آغاز می‌شود؛ سریالی که در آخرین روزهای تولید دچار توقف ۵ روزه شد.  مجموعه تلویزیونی «زخم» در ۱۳ قسمت ۵۰ دقیقه ای به کارگردانی مسعود آب پرور و تهیه‌کنندگی محسن علی اکبری ۵ خردادماه […]

سریال تازه مسعود آب پرور که آثاری چون دوگانه موفق «هوش سیاه» را در کارنامه دارد، از روز شنبه ۱۲ مهرماه آغاز می‌شود؛ سریالی که در آخرین روزهای تولید دچار توقف ۵ روزه شد.

 مجموعه تلویزیونی «زخم» در ۱۳ قسمت ۵۰ دقیقه ای به کارگردانی مسعود آب پرور و تهیه‌کنندگی محسن علی اکبری ۵ خردادماه در مدرسه‌ای واقع در خیابان اشرفی اصفهانی کلید خورد؛ مدرسه‌ای که در واقع آن را در قالب یک کلانتری درآورده بودند.

سردار سعید منتظر المهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی، سردار مهری رییس پلیس پیشگیری، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه ۳ سیما، جلیل عرفان‌منش قائم مقام شبکه ۳ و محمدرضا شریفی مدیر گروه سریال شبکه ۳ از جمله حاضران در مراسم افتتاحیه سریال بودند. منتظرالمهدی در این مراسم تأکید کرد: با سریال «زخم» اولین بار است که به بخش پیشگیری اجتماعی نیروی انتظامی پرداخته می‌شود.

 

آن زمان اعلام شد آخرین ساخته کارگردان «هوش سیاه» بنا است به شیوه اپیزودیک ساخته شود و در حالی که تمام داستان در یک کلانتری با حضور سروان الهام پویا با بازی لیلا اوتادی رخ می‌دهد، هر بار ماجراهای مختلفی رخ بدهد که ساختار اپیزودیک این مجموعه را شکل بدهند.

اوتادی نیز در گفتگویی با مهر در تشریح جزئیات نقش خود توضیح داد: هر بازیگر می‌تواند تعدادی مخاطب جدید در تلویزیون داشته باشد. تعداد مخاطبان تلویزیون بیشتر است و حتی تا ۹۵ درصد از مردم را شامل می‌شود. تعداد کمی از مردم هستند که فرصت دنبال کردن سریال‌های تلویزیون را ندارند اما سینما در مخاطبان و نوع کار با تلویزیون تفاوت دارد. خود من همیشه دوست دارم هر ۲ مدیوم را داشته باشم. آخرین کارم هم سریال «اشک‌ها و لبخندها» حسن فتحی در شبکه یک بود و بعد از آن فیلمنامه‌ای که نظرم را جلب کند و شرایط حضور من در آن فراهم باشد وجود نداشت.

«زخم» توسط سید سعیدرحمانی نوشته شده و جز اوتادی بازیگران دیگری چون همایون ارشادی، محمد صادقی، برزو ارجمند، امیر نوری، جمشید جهانزاده، فقیهه سلطانی، مهرداد ضیایی، امیرحسین آرمان، معصومه بافنده، میثاق جمشیدی، حسام شجاعی، رخساره شجاع الدین همراه با هنرمندان خردسال سینا محمدی فر، روژان تقی زاده، مهدیس قنبری در آن نقش آفرینی می‌کنند.

به مرور اخباری از ادامه پیدا کردن روند تولید این سریال منتشر می‌شد و در شهریورماه نیز حسن نجاریان مدیر تولید مجموعه در حال تولید «زخم» از پایان تصویربرداری آن تا پایان آن ماه خبر داد اما درست در اول مهرماه خبری از متوقف شدن کار رسید و در حالی که تنها ۵ روز به پایان تصویربرداری مانده بود، این سریال از ادامه تصویربرداری باز ماند؛ خبری که تهیه‌کننده سریال نیز آن را تأیید کرد.

 

گرچه با پیگیری‌های مهر، مدیر گروه سریال شبکه ۳، در حالی که حتی رسانه‌های مکتوب هم خبر توقف «زخم» را منتشر کرده بودند، نسبت به این موضوع اظهار بی اطلاعی و اعلام کرد آنها از متوقف شدن سریال‌های غیرمشارکتی هم جلوگیری کرده‌اند، چه برسد به این سریال که با مشارکت معاونت نیروی انتظامی ساخته می‌شود.

با این حال این توقف واقعا صورت گرفته بود و سرانجام با گذشت ۵ روز خاتمه پیدا کرد و در پنجم مهرماه تصویربرداری سریال از سر گرفته شد.

 

محوریت اصلی «زخم»، زنانی هستند که به عنوان مشاور در نیروی انتظامی مشغول به کار هستند. سروان الهام پویا که دانش آموخته روانشناسی و فارغ التحصیل دانشکده افسری بوده و به عنوان مشاور و مددکار در کلانتری ۱۳۲ مشغول به کار می‌شود. او که به خاطر انتخاب چنین شغلی به شدت با پدرش دچار مشکل است، حالا در مواجهه با چالش‌های اجتماعی درگیر معضلات و مشکلات بزرگتری می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «زخم» از امروز شنبه ۱۲ مهرماه، هر شب به جز جمعه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود و باز پخش آن، روز بعد ساعت ۱۴:۳۰ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار