رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

تهیه‌کننده فیلم تتل و راز صندوقچه گفت: تنها راه نجات سینمای کودک فراهم کردن بستر مناسب برای خروج بخش دولتی از میدان رقابت با بخش خصوصی است.  سعید هاشمی در نشست تخصصی فیلم «تتل و راز صندوقچه» اظهار کرد: این فیلم نخستین محصول طرح سینما، مدرسه است و پس از دو سال موفق به ورود […]

تهیه‌کننده فیلم تتل و راز صندوقچه گفت: تنها راه نجات سینمای کودک فراهم کردن بستر مناسب برای خروج بخش دولتی از میدان رقابت با بخش خصوصی است.

 سعید هاشمی در نشست تخصصی فیلم «تتل و راز صندوقچه» اظهار کرد: این فیلم نخستین محصول طرح سینما، مدرسه است و پس از دو سال موفق به ورود به جشنواره شد.

وی افزود: من یکی از منتقدان جدی ساخت فیلم در عرصه دولتی هستم و تنها راه نجات سینمای کودک فراهم کردن بستر مناسب برای خروج بخش دولتی از میان رقابت با بخش خصوصی است.

تهیه‌کننده فیلم تتل و راز صندوقچه با تأکید بر لزوم نگاه تخصصی به سینمای کودک خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته در شورای انتخاب فیلم‌های کودک یک روانشناس کودک حضور نداشت که یکی از ضعف‌های بزرگ به شمار می‌رود.

وی گفت: ما عامدانه بخش موزیکال را در این فیلم حذف کردیم و در ساخت این فیلم به دنبال ایجاد سؤال در ذهن کودکان بودیم.

هاشمی تصریح کرد: ما نخواستیم از غول و چراغ جادو استفاده کنیم بلکه قصد داشتیم که با روش علم‌آموزی به کودک یاد دهیم که می‌تواند برتری خود را نسبت به محیط اطراف خود نشان دهد.

کارگردان فیلم تتل و راز صندوقچه نیز در این نشست اظهار کرد: من در گذشته پژوهش‌هایی درباره نشانه‌شناسی ادبی سینما صورت دادم که این فیلم نیز در همین راستا بود و یک نوع آموزش غیرمستقیم به کودکان بود.

وحید گلستان با بیان اینکه یک میلیون نسخه از این فیلم به نام تتل و آموزش ریاضی از ابتدای مهرماه در مدارس ابتدایی منتشر شد، افزود: فیلم تتل و راز صندوقچه نیز برای کودکان ۶ تا ۹ سال با هدف آموزش ساخته شده است.

کارگردان فیلم تتل و راز صندوقچه خاطر نشان کرد: سن ۶ سالگی کودکان سنی است که کودکان از دنیای تخیل وارد دنیای تفکر می‌شوند.

وی تصریح کرد: بچه‌های نسل امروز در سنین پایین به سبب آشنایی با انواع فیلم‌ها و مدیا، توانایی بالایی در خواندن و تحلیل فیلم به دست آورده و دچار بلوغ زودرس می‌شوند.

گلستان هدف خود از ساخت این فیلم را هدایت کودکان از تخیل واگرا به تفکر همگرا دانست.

بازیگر سینما و تلویزیون ایران نیز در این نشست با بیان اینکه سکوت بزرگ‌ترین بازی است، اظهار کرد: نمی‌شود گفت که این فیلم یک شاهکار و کار بزرگی است اما زحمت‌های زیادی برای این فیلم کشیده شده است.

نادر سلیمانی گفت: جمع کردن بازیگران حرفه‌ای برای کار کودک سخت بود و سختی‌های کار سبب شد که روند تهیه فیلم کند پیش برود اما نمی‌توان ضعف‌های این فیلم را به پای مشکلات گذاشت.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930712000904#sthash.baFpQU1f.dpuf

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار