رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
مستند زندگی رضا یزدانی

کارگردان «فرزند خلیج فارس» اعلام کرد ساخت این مستند تا پایان سال ۹۵ برای عرضه در شبکه نمایش خانگی ادامه خواهد داشت.نوید صولتی کارگردان مستند «فرزند خلیج فارس» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی‌های این اثر توضیح داد: دو سالی می‌شود که مشغول تهیه یک مستند از زندگی و حرفه رضا یزدانی هستیم و […]

کارگردان «فرزند خلیج فارس» اعلام کرد ساخت این مستند تا پایان سال ۹۵ برای عرضه در شبکه نمایش خانگی ادامه خواهد داشت.نوید صولتی کارگردان مستند «فرزند خلیج فارس» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی‌های این اثر توضیح داد: دو سالی می‌شود که مشغول تهیه یک مستند از زندگی و حرفه رضا یزدانی هستیم و تا به حال حدود ۷۰ درصد از فیلمبرداری کار به پایان رسیده است.

وی درباره دلایل ساخت این مستند گفت: سه سال پیش بود که تصاویری از جشنواره موسیقی فجر تهیه‌ می‌کردم، رضا یزدانی روی صحنه بود و اتفاقاتی در اجرای او رخ داد که جذبم کرد. من از او یک پرفورمنس قوی دیدم و اجرای متفاوتش نظرم را جلب کرد از همین رو تصمیم گرفتم درباره او مستند بسازم.

از کیمیایی و جیرانی تا بهداد و رادان در یک مستند

این مستندساز ادامه داد: پس از آن شروع به نوشتن فیلمنامه کردم و مستند را به دو بخش کار و زندگی یزدانی اختصاص دادم. در طول این مستند با افراد مختلفی مصاحبه می‌کنیم که مسعود کیمیایی، پیمان قاسمخانی، بهرام رادان، طناز طباطبایی، حامد بهداد، مصطفی کیایی و فریدون جیرانی از جمله آنها هستند.

صولتی زمان پایان کار را انتهای سال ۹۵ پیش‌بینی کرد و افزود: در خوش بینانه‌ترین حالت ساخت این مستند تا دو سال دیگر ادامه دارد. یکی از دلایل به طول انجامیدن ساخت «فرزند خلیج فارس» مربوط به بخش مصاحبه‌ها بود، این افراد اکثرا مشغله‌های کاری بسیاری داشتند و ما باید خودمان را با آنها تطبیق می‌دادیم. پیچیدگی‌های برنامه رضا یزدانی از جمله کنسرت‌ها و مراحل آماده کردن آلبوم‌هایش نیز کار ما را به تعویق می‌اندازد و از این رو همواره آرام آرام پیش می‌رویم و اینگونه نیست که هر روز سر صحنه فیلمبرداری باشیم.

چهار سال زمان برای یک مستند ۹۰ دقیقه‌ای

وی با اشاره به پوشش تمام کنسرت‌ها و اتفاقات زندگی یزدانی در داخل و خارج از کشور برای ثبت در این مستند، یادآور شد: مدت زمان کار ما ۹۰ دقیقه است و ما اتفاقات زیادی را فیلمبرداری کرده‌ایم. گرچه قطعا تمام راش‌ها قابل استفاده نخواهد بود و باید پای میز تدوین به این نتیجه برسیم که کدام تصاویر بیشتر به درد ما می‌خورد.

این مستندساز تأکید کرد: ما فیلمنامه را همراه با فیلمبرداری می‌نویسیم. رضا یزدانی درباره تهران قدیم کارهای متفاوتی خوانده و در زمینه‌های نوستالژیک کار کرده است بنابراین ما در لاله زار، کافه نادری و دیگر فضاهای تهران که در آثار او وجود دارند، فیلمبرداری داشته‌ایم.

تلاش برای جلب اعتماد یزدانی از میان چهار داوطلب کارگردانی

صولتی «فرزند خلیج فارس» را یک مستند داستانی معرفی کرد و گفت: خانواده جزو خطوط قرمز یزدانی است با این حال تا جایی که اجازه داشتیم در این مستند به خانواده او نیز پرداخته‌ایم. از سوی دیگر جز من، سه کارگردان دیگر قرار بود از زندگی او مستند بسازند اما به هر دلیلی این امر رخ نداده بود. با این حال من تلاش کردم اعتماد یزدانی را جلب کنم.

وی در پایان با بیان اینکه یزدانی همواره ترانه خلیج فارس را در پایان کنسرت‌هایش اجرا می‌کند و عنوان مستند نیز به همین مناسبت انتخاب شده، اعلام کرد: منتظر بروز اتفاقی مهم در زندگی یزدانی هستیم، بنابراین خیلی برای ساخت این کار عجله نمی‌کنیم. به ویژه که درباره زندگی او یک فیلم بیشتر قرار نیست ساخته شود و این کار باید محکم و کامل باشد.

«فرزند خلیج فارس» در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد و حسن اجتماعی تصویربردار، محمد امیراحمدی صدابردار و پیروز کرمی مدیر تولید آن هستند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار