رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
رادیو هفت

در حالیکه عوامل برنامه «رادیو هفت» اعلام کردند میزان تغییرات درخواستی شبکه آموزش آنقدر زیاد بوده که ادامه ساخت «رادیو هفت» را غیرممکن کرده است، مدیر شبکه آموزش در همین راستا توضیحاتی ارائه داد.  «رادیو هفت» یکی از برنامه های پرمخاطب شبکه آموزش بود که توانست علاقمندان زیادی را از طیف های مختلف مردم به […]

در حالیکه عوامل برنامه «رادیو هفت» اعلام کردند میزان تغییرات درخواستی شبکه آموزش آنقدر زیاد بوده که ادامه ساخت «رادیو هفت» را غیرممکن کرده است، مدیر شبکه آموزش در همین راستا توضیحاتی ارائه داد.  «رادیو هفت» یکی از برنامه های پرمخاطب شبکه آموزش بود که توانست علاقمندان زیادی را از طیف های مختلف مردم به خود جذب کند. «رادیو هفت» با ۱۱۱۸ برنامه روی آنتن شبکه آموزش رفت و به مدت پنج سال مهمان خانه های علاقمندان بود.

قرار بود سری جدید این برنامه از ۳۱ فروردین روی آنتن برود و حتی تا یک هفته قبل از این تاریخ شبکه آموزش هر شب آنونس این برنامه را پخش می کرد اما دو روز مانده به آغاز برنامه، پخش آن به تعویق افتاد.

پس از آن قرار شد برنامه با کمی تغییرات و با رویکردی آموزش محور ۱۶ خرداد روی آنتن برود. بعد از درخواست شبکه آموزش مبنی بر لزوم آموزشی شدن برنامه عوامل «رادیو هفت» تا دهم خرداد با توجه به درخواست شبکه نمونه های جدیدی تحویل دادند. با این حال ظاهرا بررسی این نمونه ها توسط شبکه و معاونت سیما مقبول نیفتاده است.

چندی پیش نیز حسین ساری مدیر شبکه آموزش بیان کرده بود که این رویکرد آموزشی علاوه بر خواست شبکه درخواست مخاطبان «رادیو هفت» نیز هست و بعد از جلسات و رایزنی هایی که با عوامل «رادیو هفت» داشتند، قرار شد تا پایان هفته ای که گذشت پاسخ نهایی داده شود و حالا  گروه برنامه سازی «رادیو هفت» طی اطلاعیه ای درباره تعاملات و جلسات مذکور عنوان کرده است که «رادیو هفت» دیگر ادامه نخواهد داشت.

در این اطلاعیه آمده است:

«خانم ها، آقایان، اعضای محترم خانواده بزرگ «رادیو هفت» در سراسر ایران و جهان، سلام و درود بر شما

ضمن آرزوی بهترین ها برای شما همراهان گرامی که در پنج سال گذشته همواره بیننده برنامه «رادیو هفت» بوده اید، به اطلاع می رساند که به دنبال تغییرات جدید در فضای شبکه آموزش و پس از تلاش های فراوان برای رسیدن به یک تعامل دوجانبه میان سازندگان برنامه و تصمیم گیرندگان، متاسفانه این تلاش ها به یک توافق موثر منجر نشد. میزان تغییرات درخواستی به صورتی بود که ساختار «رادیو هفت» از شکل همیشگی خود خارج می شد و این نه به نفع شبکه بود و نه با سلیقه مخاطب فهیم برنامه همخوانی داشت. لذا ضمن درک مصالح جدید سیما و با احترام به میلیون ها مخاطبی که هر شب به میهمانیِ آرامش و اندیشه می آمدند، اعلام می داریم که ادامه ساخت «رادیو هفت» با شرایط فعلی امکان پذیر نیست.

بدون شک بزرگترین افتخار ما جلب نظر میلیون ها بیننده ای بود که در سراسرِ ایران و جهان، رسانه ملی را برای تماشا انتخاب می کردند و امیدواریم که این رابطه همچنان و بزودی از طریقی دیگر ادامه پیدا کند.»

تعطیلی این برنامه درحالیست که «رادیو هفت» جزو برنامه های آموزشی سیما محسوب می شده است و حسین ساری مدیر شبکه آموزش قبل از سال جدید در یک نشست خبری درباره برنامه های این شبکه به «رادیو هفت» هم اشاره کرده و گفته بود «رادیو هفت» جزو برنامه هایی است که جنبه های آموزشی پنهان فراوانی دارد.

این برنامه با توجه به مسایل و دغدغه هایی که در جامعه و یا میان مردم وجود داشت موضوعات خود را تعیین می کرد و به تعامل با مخابان می پرداخت. «رادیو هفت» از هنرمندان بسیاری برای اجرای آیتم های مختلف برنامه دعوت می کرد و سال گذشته با هنرمندانی چون پرویز پرستویی، شهاب حسینی و… که در این سال ها کمتر در تلویزیون حضور می یافتند، گفتگو کرد.

«رادیو هفت» اگرچه سوژه های خود را از میان جامعه انتخاب می کرد اما در ایام ملی و مذهبی برنامه های مناسبتی نیز روی آنتن می برد. به طور مثال ماه مبارک رمضان سال گذشته درباره مناجات های ادبیات فارسی آیتم هایی تولید کرد و یا در ماه رمضان سال ۹۲ ترانه هایی که اشعار آنها مبتنی بر گفتگو و مناجات با خداوند بودند، پخش کرد.

در همین راستا حسین ساری مدیر شبکه آموزش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سرنوشت برنامه «رادیو هفت» عنوان کرد: برنامه «رادیو هفت» به دلیل رویکرد آموزشی و مهارتی که شبکه آموزش در پیش گرفته دیگر روی آنتن نمی رود. این برنامه حتی بیشتر از برنامه «دستان» باید نکات آموزشی و مهارتی را لحاظ کند چون جنبه های فرهنگی هنری این برنامه بسیار بیشتر از جنبه های آموزشی آن است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که ممکن است برنامه «رادیو هفت» از شبکه دیگری که متناسب با رویکردهای برنامه است، پخش شود یا خیر توضیح داد: این گزینه هم وجود دارد که برنامه «رادیو هفت» از شبکه دیگری که جنبه های فرهنگی و هنری بیشتری دارد، روی آنتن برود. تمام تغییراتی که در حال انجام است در جهت ایجاد تنوع در شبکه های تلویزیون صورت می گیرد چون خواست و نظر مخاطب برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار