رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

کارگردان مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «سبز» اعلام کرد که نیکولای نیمان رئیس جشنواره فیلم «سبز» آلمان در مراسم افتتاحیه این جشنواره حضور پیدا می‌کند. مهدی جاویدنیا درباره جزئیات مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «سبز» گفت: این مراسم راس ساعت ۱۸ در سینما فلسطین با اجرای جمشید گرگین از مجریان توانمند که […]

کارگردان مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «سبز» اعلام کرد که نیکولای نیمان رئیس جشنواره فیلم «سبز» آلمان در مراسم افتتاحیه این جشنواره حضور پیدا می‌کند.

مهدی جاویدنیا درباره جزئیات مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «سبز» گفت: این مراسم راس ساعت ۱۸ در سینما فلسطین با اجرای جمشید گرگین از مجریان توانمند که خود دغدغه محیط زیستی دارد آغاز می شود. در این مراسم تیزرهایی از سه بخش سینمای ملی، بین الملل و تجسمی پخش خواهد شد و پس از آن سخنرانی فرهاد توحیدی دبیر جشنواره و معصومه ابتکار، رئیس حفاظت از محیط زیست و نیکولای نیمان رئیس جشنواره فیلم «سبز» آلمان را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نیکولای نیمان در سال ۲۰۰۷ برای «سالن سبز من» بورسیه شد که اکنون در نهمین ویرایش‌ش است و از یک سالن به صورت یک جشنواره فیلم کامل توسعه یافته است و اکنون به عنوان «جشنواره جهانی توسعه پایدارِ سبزمن» شناخته می‌شود، این جشنواره حالا جهانی شده و دوبار در اروپا و دیگر قاره‌ها برگزار خواهد شد.

جاویدنیا توضیح داد: همچنین در این افتتاحیه مراسم تجلیلی از خسرو معصومی که بیشترین آثارش در مورد محیط زیست است را برگزار می کنیم و امیدواریم در دوره های بعد بتوانیم این مراسم را برای سینماگران بیشتری برگزار کنیم. با توجه به همزمان شدن مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی یفلم سبز با مسابقات لیگ برتر برای علاقمندان به این رویداد نتایج  توسط مجری مراسم (جمشید گرگین) اعلام می شود.

کارگردان مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «سبز» افزود: در بخش پایانی مراسم، اجرای موسیقی به دو زبان فارسی و انگلیسی با تم محیط زیستی را داریم. در این مراسم حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی حضور خواهند داشت. همان طور که در اخباراعلام شده این جشنواره بعد از ۱۰ سال وقفه برگزار می شود به همین دلیل سعی داریم تا با برگزاری مراسمی در شان هنرمندان و افرادی که دعوت شده اند این وقفه ۱۰ ساله را جبران کنیم.

وی یادآور شد: قطعا همه ما به عنوان فردی از جامعه دغدغه محیط زیستی داریم و باید به این موضوع بسیار اهمیت دهیم. من معتقدم اگر این وقفه طولانی ایجاد نمی شد با کمک فیلمسازان و هنرمندان ،جشنواره فیلم سبز می توانست به یکی از بزرگترین جشنواره های ایران تبدیل شود. اگر جشنواره بین المللی فیلم «سبز» به صورت مستمر ادامه داشته باشد شاهد تعداد آثار زیادی با موضوع محیط زیست در حیطه مستند و داستانی خواهیم بود. مستندسازان زیادی هستند که به دلیل دغدغه های شخصی شان در فضاهای خطرناک سخت فیلم های زیادی با هزینه شخصی خود ساخته اند.

جاویدنیا اظهار امیدواری کرد که این افتتاحیه در شان نام ها و ان‌جی‌او هایی باشد که چند سال است در زمینه محیط زیست فعالیت دارند و منتظر برگزاری این جشنواره هستند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار