رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • یکشنبه 17 مرداد 1395 - 13:54
  • کد خبر : 1184
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «مکبث» و «عجایب‌المخلوقات» به صحنه می‌روند/ اجرا از ۲۰ مرداد

ضا ثروتی قصد دارد از ۲۰ مردادماه رپرتوآر آثار خود را در سالن جدیدالتأسیس «پردیس تئاتر پایتخت» روی صحنه ببرد. ثروتی درباره اجرای رپرتوآر آثار خود در سال جاری  گفت: با توجه به آنکه ۵ سال از اجرای «عجایب المخلوقات» و «مکبث» می‌گذرد و در طی ماه‌های اخیر به علت شرکت در جشنواره‌های خارجی این […]

ضا ثروتی قصد دارد از ۲۰ مردادماه رپرتوآر آثار خود را در سالن جدیدالتأسیس «پردیس تئاتر پایتخت» روی صحنه ببرد.

ثروتی درباره اجرای رپرتوآر آثار خود در سال جاری  گفت: با توجه به آنکه ۵ سال از اجرای «عجایب المخلوقات» و «مکبث» می‌گذرد و در طی ماه‌های اخیر به علت شرکت در جشنواره‌های خارجی این آثار را بازتولید کرده‌ایم و با توجه به استقبال مخاطبان داخلی در طی زمان اجراهای این نمایش ها در خارج از کشور، گروه اجرایی تصمیم گرفت که دوباره این نمایش‌ها را در قالب رپرتواری به صحنه ببرد.

وی درباره زمان و مکان اجرای این رپرتوآر، افزود: گروه قرار است از ۲۰ مردادماه و در سالن جدیدالتأسیس «پردیس تئاتر پایتخت» این رپرتوآر را روی صحنه بیاورد.

کارگردان نمایش‌هایی چون «ویتسک» و «فهرست»، یادآور شد: ما به علت تغییر زمان‌بندی اجراهای «عجایب المخلوقات» و «مکبث» در سالن سمندریان، مجبور شدیم با تصمیم مدیریت قبلی خانه هنرمندان، تنها ۲۳ اجرا را روی صحنه ببریم که حتی با توجه به استقبال گسترده مخاطبان از این نمایش‌ها، اجراها تمدید نشد و گروه بدون کسب درآمد لازم برای پرداخت دستمزدها به اجراهای خود پایان داد.

ثروتی در پایان اظهار امیدواری کرد در اجراهای مجدد نمایش‌های «مکبث» و «عجایب المخلوقات» خسارات وارده جبران شود و همچنین با تغییراتی که در طی این سال‌ها اتفاق افتاده است، این آثار با کیفیت بهتری روی صحنه بروند.

نمایش «مکبث» اثر برگزیده بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است که توانست پیش از آن در دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران نیز عنوان نمایش برتر را کسب کند. چندی پیش نیز این نمایش در روسیه عنوان جایزه اصلی منتقدان را از جشنواره رینبو سن پترزبورگ دریافت کرد. نمایش «عجایب المخلوقات» نیز در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عنوان نمایش برگزیده جشنواره را کسب کرد و جایزه ویژه هیأت داوران را نیز دریافت کرد. این نمایش تاکنون در کشورهای اروپایی روی صحنه رفته و قرار است در سال آینده در قالب تور بلندمدتی در سالن‌ها و فستیوال‌های خارجی اجرا شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار