رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

علی سرتیپی، مدیر شرکت پخش فیلمیران که پخش فیلم «فروشنده» را برعهده داشت، با فروش ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، پرفروش‌ترین فیلم سال لقب گرفت. تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی با وجود پایان اکران در سینماهای موظف، همچنان به صورت تک‌سانس در چندین سینماهای آزاد، کورش و شکوفه به اکران خود ادامه می‌دهد. نکته‌ای که […]

علی سرتیپی، مدیر شرکت پخش فیلمیران که پخش فیلم «فروشنده» را برعهده داشت، با فروش ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، پرفروش‌ترین فیلم سال لقب گرفت. تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی با وجود پایان اکران در سینماهای موظف، همچنان به صورت تک‌سانس در چندین سینماهای آزاد، کورش و شکوفه به اکران خود ادامه می‌دهد.
نکته‌ای که درمورد «فروشنده» وجود دارد؛ محرومیت این فیلم از هرگونه تبلیغ در رسانه ملی در طول ۱۰ هفته اکرانش بود. «فروشنده» حتی در شبکه‌های ماهواره‌ای هم تبلیغی نداشت و برعکس خیلی از فیلم‌های سینمایی که با تبلیغات گسترده و پخش تیزرهای طولانی در شبکه GEM با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شدند، هیچ‌گونه تبلیغی در رسانه‌‌ها نداشت.
عده‌ای «فروشنده» را پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران می‌دانند؛ در حالی که تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم‌های «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی با فروش ۱۴ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان و «۵۰ کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی با ۱۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان که در سینماتیکت ثبت شده؛ نظر دیگری دارند و معتقدند اگر سینماهای سراسر کشور به سیستم فروش مکانیزه مجهز و آمار واقعی فروش تمام فیلم‌ها مشخص بود، جدول اکران شرایط متفاوتی داشت.
منبع : خبرگزاری آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار