رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

«جورج کلونی» با همکاری «گرنت هسلا» اقتباسی داستانی از مستند «کلاه سفیدها» را به سینما می‌برد. به نقل از ددلاین، «جورج کلونی» بازیگر و کارگردان آمریکایی در جدیدترین پروژه سینمایی خود قصد دارد، فیلمی براساس مستند «کلاه سفیدها» ساخته «اورلاندو فن اینسیدل» را کارگردانی کند. «کلاه سفیدها» یا دفاع مدنی سوریه گروهی غیرنظامی، داوطلب و […]

«جورج کلونی» با همکاری «گرنت هسلا» اقتباسی داستانی از مستند «کلاه سفیدها» را به سینما می‌برد.

به نقل از ددلاین، «جورج کلونی» بازیگر و کارگردان آمریکایی در جدیدترین پروژه سینمایی خود قصد دارد، فیلمی براساس مستند «کلاه سفیدها» ساخته «اورلاندو فن اینسیدل» را کارگردانی کند.

«کلاه سفیدها» یا دفاع مدنی سوریه گروهی غیرنظامی، داوطلب و بدون جناح سیاسی هستند که در مناطق جنگی سوریه فعال هستند و بیشتر از سوی کشورهای غربی حمایت مالی می‌شوند.

«کلاه سفیدها» اعلام کرده‌اند که طی پنج سال گذشته جان ۷۰ هزار نفر آواره جنگی را در سوریه نجات داده و در این میان ۱۵۹ نفر از ۲۹۰۰ عضور خود را نیز از دست داده‌اند.

این مستند ساخته «اورلاندو فن اینسیدل» که محصول کمپانی نتفلیکس است، امسال به فهرست کوتاه اسکار مستند کوتاه راه یافته است.

«جورج کلونی» تاکنون شش‌بار (برای بهترین بازیگری، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی) نامزد کسب جایزه اسکار شده است که یک‌بار برای فیلم «سیریانا» در سال ۲۰۰۵ موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و در سال ۲۰۱۲ نیز در مقام تهیه‌کننده در کنار «بن افلک» و «گرنت هسلا» اسکار بهترین فیلم را برای تهیه‌کنندگی به دست آورده است.

از دیگر افتخارات این سینماگر مطرح می‌توان به کسب سه جایزه بهترین بازیگر مرد جوایز گلدن گلوب برای فیلم‌های «سیریانا»، «ای برادر کجایی» و «فرزندان» اشاره کرد.

وی در سال ۲۰۱۳ در فیلم «جاذبه» ساخته «آلفونسو کواران» در نقش یک فضانورد به نام «مت کوالسکی» درکنار «سندرا بولاک» به ابفای نقش پرداخت و در نهایت فیلم موفق به کسب هشت جایزه اسکار شد.

«جورج کلونی» تاکنون فیلم‌های «اعترافات یک ذهن خطرناک» (۲۰۰۲)، «شب بخیر و موفق باشید» (۲۰۰۵)، « کلاه‌چرمی‌ها» (۲۰۰۸)،«عید مارس» (۲۰۱۱) و «مردان تاریخی» (۲۰۱۲) را در مقام کارگردان مقابل دوربین برده است.

منبع : ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار