رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

فیلم درام “منچستر لب دریا” (Manchester by the Sea) ساخته‌ی “کنت لونرگان” و با بازیگری “کیسی افلک” و “میشل ویلیامز” که بیش از یک سال پیش مراحل ساختش به اتمام رسید، از ماه گذشته وارد سالنهای سینما شده و تا کنون به موفقیتهای بزرگی چون کسب امتیاز فوق العاده‌ی ۹۶ از ۱۰۰ (امتیاز میانگین از […]

فیلم درام “منچستر لب دریا” (Manchester by the Sea) ساخته‌ی “کنت لونرگان” و با بازیگری “کیسی افلک” و “میشل ویلیامز” که بیش از یک سال پیش مراحل ساختش به اتمام رسید، از ماه گذشته وارد سالنهای سینما شده و تا کنون به موفقیتهای بزرگی چون کسب امتیاز فوق العاده‌ی ۹۶ از ۱۰۰ (امتیاز میانگین از طرف ۵۰ مجله معتبر سینمایی) رسیده است. فیلمی که سطح بازیگری کیسی افلک را چند درجه بالاتر از برادر سرشناسش قرار خواهد داد.

manchester-by-the-sea-01b

“منچستر لب دریا” (Manchester by the Sea)
ژانر: درام
زمان: ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه
درجه بندی: R
هزینه تولید: ۹ میلیون دلار
تاریخ اکران: ۲۶ آذر (۱۶ دسامبر ۲۰۱۶)

عوامل فیلم:
کارگردان: کنت لونرگان
نویسنده: کنت لونرگان
موسیقی: لزلی باربر
بازیگران: کیسی افلک، میشل ویلیامز، کایل چندلر، لوکاس هجز، گرچن مول، متیو برودریک

خلاصه داستان:
در این فیلم با مرد جوانی بنام لی چندلر (افلک) آشنا می‌شویم که به تنهایی زندگی می‌کند. کمی بعد لی توسط پیغامی متوجه می‌شود که برادر بزرگترش (چندلر) را از دست داده است و اکنون پسر برادر بزرگترش در محل سکونت قبلی‌اش تنها مانده و به حضور عمویش نیازمند است. لی اما برای بازگشتن به شهر قبلی‌اش تردید دارد چرا که این شهر برای او پر از خاطرات تلخ و تجربه‌های شکست خورده‌ی گذشته است. در ادامه لی تصمیم می‌گیرد بخاطر برادرزاده‌ی نوجوانش که در شرایط سخت عاطفی قرار دارد به محله‌ی قدیم بازگردد. محل سکونت قدیم لی شهری ساحلی در بخش شمالی آمریکا و ایالت ماساچوست است که با نام “منچستر لب دریا” (Manchester by the Sea) شناخته می‌شود. لی با بازگشت به این شهر به غیر از مراقبت و نگهداری از برادر زاده‌ی خود با چالشهای سخت دیگری مانند رو در رو شدن با معشوق دوران گذشته‌اش (ویلیامز) مواجه خواهد شد.

manchester-by-the-sea-07

نکاتی پیرامون فیلم:
فیلم “منچستر لب دریا” که برای اولین بار در جشنواره‌ی ساندنس نزدیک به یک سال پیش اکران شده بود از تاریخ ۲۸ آبان اکران محدود خود را آغاز کرد و در تاریخ ۲۶ آذر به مرحله‌ی اکران گسترده رسید.
کارگردان ۵۴ ساله این فیلم یعنی کنت لونرگان با ساخت این فیلم سومین تجربه‌ی کارگردانی‌اش را پشت سر گذاشت، وی به عنوان نویسنده در فیلم های مهمی چون Gangs of New York و Analyze This و Analyze That همکاری داشته است.
لونرگان در سال ۲۰۱۴ نگارش فیلمنامه‌ی اثر را به اتمام رساند و در آن زمان این فیلمنامه جزو فیلمنامه‌های محبوب تهیه‌کننده و کارگردانان سینما بحساب می‌آمد.
در ابتدا قرار بود که “مت دیمون” هم در مقام کارگردان و هم بازیگر اصلی این فیلم قرار بگیرد، اما با کنار کشیدن این بازیگر کنت لونرگان تصمیم گرفت که سکان کارگردانی را در دست بگیرد و همچنین برادر دوست صمیمی مت دیمون یعنی کیسی افلک را جلوی دوربین قرار دهد.
به گفته‌ی لورگان ایده‌ی ابتدایی فیلم که “شخصی پس از مرگ برادرش مجبور می‌شود برای نگهداری از برادرزاده‌ی نوجوانش به محل زندگی گذشته‌اش بازگردد” در ابتدا توسط مت دیمون مطرح شده بود، به همین سبب دیمون قرار بود که در بخشهای گفته شده در فیلم حضور داشته باشد اما به دلیل انتخاب دیمون برای حضور در فیلم “مریخی” (The Martian) وی از بازی و کارگردانی این فیلم کنار کشید و فقط در مقام تهیه‌کننده‌ی اثر نام خود را در پروژه‌ی “منچستر لب دریا” باقی گذاشت.
“منچستر لب دریا” توسط استودیو آمازون برای اکران در فصل جوایز برنامه‌ریزی شده بود (همان استودیویی که توزیع فیلم “فروشنده” اصغر فرهادی را در سینماهای آمریکای شمالی بر عهده دارد).
فیلم “منچستر لب دریا” موفق شده تا کنون جوایز زیادی را از آن خود کند و فعلا در مراسم “گلدن گلاب” در پنج رشته (بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، بازیگری نقش اول مرد و نقش دوم زن) کاندید شده است.
این فیلم از طرف مجلات و سایتهای معتبر سینمایی امتیاز میانگین فوق العاده‌ی ۹۶ از ۱۰۰ را بدست آورده است.

منبع : سلام سینما

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار