رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

در پی گزارش هایی که این روزها از منع ورود اصغر فرهادی به آمریکا خبر می‌دهند روابط عمومی فیلم «فروشنده» اعلام کرد که وی منعی برای حضور در آمریکا ندارد. چند روز پیش رویترز گزارشی ارایه کرد که براساس آن دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا با صدور چندین حکم مختلف محدودیت هایی را نسبت […]

در پی گزارش هایی که این روزها از منع ورود اصغر فرهادی به آمریکا خبر می‌دهند روابط عمومی فیلم «فروشنده» اعلام کرد که وی منعی برای حضور در آمریکا ندارد.

چند روز پیش رویترز گزارشی ارایه کرد که براساس آن دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا با صدور چندین حکم مختلف محدودیت هایی را نسبت به سفر از برخی کشورها از جمله ایران به خاک آمریکا اعمال می کند.

بر اساس این گزارش از این پس شهروندان کشورهای ایران، عراق، سودان، سومالی، لیبی، سوریه و یمن حتی اگر ویزای ورود به خاک آمریکا را نیز دریافت کرده باشند، در مبادی ورودی اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت. بر اساس فرامین جدید ترامپ، صدور ویزا به مدت یک ماه برای شهروندان این ۷ کشور در سفارتخانه های آمریکا ممنوع خواهد شد تا قوانین جدید صدور ویزا آمریکا به مورد اجرا در آید.

با ارایه این گزارش ترانه علیدوستی بازیگر فیلم «فروشنده» که به تازگی فیلمش جزو نامزدهای اسکار اعلام شده است در صفحه مجازی و با توییتری اعلام کرد که «قانون منع ایرانیان و شش کشور دیگر از ورود به آمریکا، حتی اگر موقتی باشد تبعیض‌آمیز است و غیرقابل پذیرش. نمی دانم این منع شامل وقایع فرهنگی هم خواهد شد یا نه، اما اگر یک درصد هم نشود، من برای شرکت در مراسم اسکار به این کشور سفر نخواهم کرد.»

این بازیگر سینمای ایران همچنین در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز عنوان کرد: «تصمیم گرفتم حتی اگر بتوانم در این مراسم شرکت نکنم، چون این مرا عمیقا متاثر می کند که می بینم مردم معمولی هموطنم از دیدن فرزندانشان یا ادامه تحصیل در آمریکا محروم می‌شوند در حالی که این حق قانونی‌شان است.»

وی افزود: مطمئنم آمریکا چندین برابر از حضور ایرانیان مهاجر و خدمات آنها در آن کشور سود برده است. بنابراین برای من قابل قبول نیست به دولتی احترام بگذارم که برای مردم کشور من احترامی قائل نیست.»

توییت و مصاحبه ترانه علیدوستی به سرعت در رسانه های اول دنیا منتشر شد و این رسانه ها حتی موضع وی را با مریل استریپ بازیگر مشهور مقایسه کردند که نسبت به ترامپ موضع گرفته بود.

بعد از انتشار و بازتاب گسترده موضع گیری این بازیگر سینما، روزنامه گاردین امروز نوشت که «در میان آنهایی که احتمالا از ورود به آمریکا منع خواهند شد اصغر فرهادی کارگردان ایرانی است که قادر نخواهد بود تا برای حضور در مراسم اسکار به آمریکا سفر کند. وی در بخش فیلم خارجی زبان اسکار نامزد دریافت جایزه شده است.»

گاردین توییتی از تریتا پارسی رئیس نایاک (شورای ملی ایرانیان مقیم آمریکا) را نیز به مطلب خود افزوده که برمبنای آن تایید شده است به اصغر فرهادی اجازه ورود به آمریکا داده نخواهد شد.

در پی این گزارش ها و اخبار منع ورود قانونی فرهادی به آمریکا، روابط عمومی فیلم فروشنده اعلام کرد «آقای فرهادی برای سفر به آمریکا منع قانونی ندارند اما تصمیمشان برای حضور یا عدم حضور در مراسم را تا چند روز آینده به طور رسمی اعلام خواهند کرد.»

منبع : خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار