رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

«خانه دیگری» اولین فیلم از لیست ۴۴ فیلم راه‌یافته به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بود که با تاخیری یک ساعته آغاز شد و چندان  نتوانست حاضران در سالن را راضی بدرقه کند. بهنوش صادقی با «خانه دیگری» شروع ضعیفی را برای جشنواره رقم زد و بار دیگر این سوال را برای همه‌گان مطرح […]

«خانه دیگری» اولین فیلم از لیست ۴۴ فیلم راه‌یافته به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بود که با تاخیری یک ساعته آغاز شد و چندان  نتوانست حاضران در سالن را راضی بدرقه کند.

بهنوش صادقی با «خانه دیگری» شروع ضعیفی را برای جشنواره رقم زد و بار دیگر این سوال را برای همه‌گان مطرح کرد: چرا فیلم‌های باکیفیت جشنواره به خاطر مصلحت‌‌طلبی کنار گذاشته شدند؟

در حالی که محمد حیدری، دبیر جشنواره فیلم فجر چندین بار اعلام کرده بود که با جشنواره سطح بالایی طرف هستیم و فیلم های حاضر در جشنواره ثابت خواهند کرد که انتقاد از نحوه انتخاب فیلم‌ها اشتباه بوده است؛ فیلم «خانه دیگری» در همین ابتدای راه جای خالی فیلم‌هایی چون «کارت پرواز» ، «لرد»، «کاناپه» و… را یادآور شد.

پدری از سر تنهایی خانواده‌ای را کنار خود جمع کرده و برای فرار از تنهایی به آن‌ها پناه آورده است. پدر می‌خواهد برای آزاد کردن پسر آن خانواده از زندان، پول فراهم کند و در این میان از دخترش که ازدواج موفقی داشته است، تقاضای کمک می‌کند اما عمرش کفاف نمی‌دهد و دختر و دامادش به مرگ او مشکوک می‌شوند…

به نظر می‌رسد تاثیر عجیب اصغر فرهادی و فیلم‌هایی شبیه به «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» در سینمای ایران و روی فیلمسازان جوان هنوز ادامه دارد و نمونه های ضعیفی که تحت تاثیر این فیلمساز ساخته می‌شوند، همچنان با اقبال خوش داوران جشنواره و البته استقبال سرد مخاطب در اکران روبرو می شوند.

«خانه دیگری» فیلمی یکنواخت و بدون فراز و نشیب است که پس از دقایقی مخاطبانش را از دست می‌دهد و بازی های ضعیف و آواز خوانی پسر جوان که مدام آهنگ‌های لس آنجلسی را می‌خواند، نه تنها کمکی به گیرایی نمی‌کند که باعث خالی شدن سالن و پچ پچ حاضرین می‌شود. چند نفری هم که در سالن نشسته‌اند سرشان توی موبایلشان است و به نحوی خودشان را سرگرم می‌کنند. هرچند امروز فیلم با مشکل فنی مواجه شد و صداگذاری به طور کامل از بین رفت و با کیفیت ضعیف پخش شد اما باز هم نمی‌توان چشم روی ضعف فیلم بست.

فیلم با مرگ مرد به پایان رسید اما واکنش منفی اصحاب رسانه نسبت به اولین فیلم نمایش داده شده در جشنواره ادامه خواهد داشت و صحبت های دبیر جشنواره و رییس سازمان سینمایی که نوید بهترین سال سینمای ایران را داده بودند، چندان محقق نشده است. باید دید دیگر فیلمسازان جوان که امسال جشنواره را در اختیار گرفته‌اند، می‌توانند مخاطبان را راضی کنند و نوید دهنده سالی پر تماشاگر برای سینما باشند؟ اتفاقی که با امثال «خانه دیگری» به هپچ وجه نمی‌توان به آن امیدوار بود….

منبع: آنا-سعید طاهری

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار