رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 23 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند. آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شامگاه سه شنبه باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل مرکزهنرهای نمایشی برگزار شد. در بخشی از این مراسم که به معرفی برگزیدگان هر بخش اختصاص داشت، هنرمندان […]

برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شامگاه سه شنبه باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل مرکزهنرهای نمایشی برگزار شد.

در بخشی از این مراسم که به معرفی برگزیدگان هر بخش اختصاص داشت، هنرمندان برتر بدین شرح معرفی شدند:

بخش مسابقه جوان

در بخش طراحی گریم سمیه اروپایی برای طراحی گریم نمایش یتیم خانه فونیکس به عنوان برگزیده معرفی شد.

در بخش طراحی لباس سیامک دورانی برای طراحی لباس نمایش یتیم خانه فونیکس به عنوان برگزیده معرفی شد.

در بخش طراحی نور شهاب مهربان پور برای طراحی نور نمایش دا به عنوان برگزیده معرفی شد. در بخش موسیقی بهنام رحیمی برای موسیقی نمایش چهل گیس و حسن کچل تقدیر شد و میلاد قنبری برای نمایش یتیم خانه فونیکس به عنوان برگزیده معرفی شد.

در بخش طراحی صحنه ضمن تقدیر از سیاوش عالی پور برای طراحی صحنه نمایش سرگذشت نابه هنگام زنی که مدام میخندید، داود مورگان برای طراحی صحنه نمایش نگاهمان میکنند تندیس نفر برگزیده را دریافت کرد. در بخش موسیقی با تقدیر از بهنام رحیمی برای موسیقی چهل گیس و حسن کچل، میلاد قنبری برای موسیقی یتیم خانه فونیکس برگزیده شد. ماریتا گولومهوتا به عنوان طراح ماسک من سیلی مورد تقدیر قرار گرفت و سارا اسکندری برای طراحی گریم رویای نیمه شب تابستان برگزیده بخش گریم شد.

در بخش بازیگری مرد ضمن تقدیر از محمدرضا صولتی برای بازی در نمایش اکسیژن و یتیم خانه فونیکس و مسعود کرامتی برای بازی در نمایش های هاروی و نگاهمان میکنند، حسین پور کریمی برای بازی در نمایش چهل گیس و حسن کچل به عنوان برگزیده معرفی شد.

دربخش بازیگری زن ضمن تقدیر از ساناز موسوی برای بازی در نمایش سرگذشت نابه هنگام زنی که مدام میخندید و شیوا خلیق برای بازی در نمایش نگاهمان میکنند، پانته آ مرزبانیان برای بازی در نمایش خاطرات هنرپیشه نقش دوم به عنوان هنرمند برگزیده معرفی شد.

در بخش نمایشنامه نویسی با تقدیر از مهسا غفوریان و مهدی ضیا چمنی برای نگارش نمایشنامه اکسیژن، محمدرضا طاهری و فاطمه رضایی برای نگارش نمایشنامه دا به عنوان برگزیده روی صحنه تالار وحدت آمدند.

در بخش کارگردانی با تقدیر از شکوفه طاهری برای کارگردانی کابوس شب نیمه تابستان، افشین زمانی برای کارگردانی نمایش خاطرات هنرپیشه نقش دوم به عنوان برگزیده معرفی شد.

برگزیدگان بخش مسابقه مرور

در بخش طراحی گریم مجید ادراکی برای طراحی گریم نمایش مرگ آنجل ها تقدیر شد. در بخش موسیقی احسان آنالویی برای موسیقی نمایش چیدا به عنوان برگزیده معرفی شد. در بخش طراحی لباس سمانه احمدی مطلق برای طراحی لباس نمایش چیدا به عنوان برگزیده معرفی شد.

در بخش طراحی نور علی قربان فرد برای طراحی نمایش افراسیاب تقدیر شد و در بخش طراحی صحنه ضمن تقدیر از روح الله امامی برای طراحی صحنه نمایش زمستان بود،مرتضی نجفی برای طراحی صحنه نمایش قاقمان به عنوان برگزیده معرفی شد.

در بخش بازیگری مرد سعید زندی برای بازی در نمایش گاهی و علیرضا آرا برای بازی در نمایش ناسور تقدیر شدند و هدایت هاشمی برای بازی در نمایش افسانه ببر به عنوان برگزیده معرفی شد. در این میان اصغر همت نیز برای بازی در نمایش پرتره مرد ریخته جایزه ویژه این بخش را دریافت کرد. در بخش بازیگری زن ضمن تقدیر از الهام نامنی برای بازی در پرسه های موازی و الهام شعبانی برای بازی در خواب زمستانی، نسیم ادبی برای بازی در نمایش ناسور به عنوان نفر برگزیده معرفی شد.

در بخش نمایشنامه نویسی با تقدیر از پیام لاریان برای نگارش نمایشنامه پرسه های موازی، باقر سروش برای نگارش نمایشنامه پستو به عنوان برگزیده معرفی شد.

در بخش کارگردانی نیز پیام لاریان برای کارگردانی نمایش پرسه های موازی و امین ابراهیمی برای کارگردانی نمایش زمستان بود مورد تقدیر قرار گرفتند.

برگزیدگان بخش مسابقه محیطی،تعاملی،آلترناتیو و دیگر گونه های تئاتر بیرونی

در بخش طرح و ایده نمایش خیابانی کاوه مهدوی برای طراحی نمایش فیش تقدیر شد. در بخش فضاهایی تئاتر خیابانی نیز مسعود براهینی و کاشانی برای فضاسازی نمایش زیر زمین به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در بخش بازیگری مرد ضمن اعطای لوح و جایزه به امین چاه شوری، مهدی ضیاییانپور و محمد هادی عطایی، فرامرز قلیچ خانی برای بازی در نمایش فیش به عنوان برگزیده معرفی شد.

در بخش بازیگری زن با تقدیر از دلاران ترکی برای بازی در نمایش زیرزمین،رستا رضوی بازیگر نمایش فیش به عنوان برگزیده معرفی شد. همچنین در بخش کارگردانی ضمن تقدیر از محمد هادی عطایی کارگردان نمایش چهارطبقه،مسعود براهینی کارگردان نمایش زیرزمین به عنوان برگزیده معرفی شد. سعید بهنام و نسیم ریاضی و نسرین فرشباف برای نمایش برگرد مرا ببین به عنوان برگزیده معرفی شد و جایزه ویژه به ابوالفضل طبسی برای نمایش بزم رزم اختصاص یافت. در تئاتر خیابانی همچنین علی سینا رضاییان برای اجرای نمایش فیش تقدیر شد و احمد جعفری برای نمایش مستند پخش نشده میرزا به عنوان برگزیده روی صحنه حاضر شد.

در بخش طراحی فضا و فضاسازی تئاتر محیطی سعید بهنام، نسیم ریاضی و نسرین فرشباف برای نمایش برگرد مرا ببین به عنوان برگزیده معرفی شدند. در بازیگری بخش محیطی نیز با تقدیر از مرتضی ضرابی برای بازی در خرده ریز، بانیپال شومون بازیگر نمایش برگرد مرا ببین به عنوان برگزیده معرفی شد. در بخش بازیگری زن نیز ضمن تقدیر از نیلوفر ندایی بازیگر برگرد مرا ببین، تینا یونس تبار برای بازی در نمایش پروانه به عنوان برگزیده معرفی شد.

در آلترناتیو گروه نمایش موزه گری به کارگردانی رضا غیور تقدیر شد و در تئاتر شورایی گروه داستان مردم به کارگردانی پیام عزیزی از مشهد تقدیر شد. در طراحی حرکات نیز مهرداد ابجار برای نمایش مهراوه عشق مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش بین الملل لیزا بربر برای طراحی صدا نمایش یک به عنوان برگزیده معرفی شد. همچنین شیوا میرحمیدی طراح لباس نمایش رویای نیمه شب تابستان برگزیده شد. در بخش موسیقی فرشاد فزونی برای موسیقی خوشبختی های کوچک سوسک شدن به عنوان برگزیده روی صحنه آمد.

در بخش طراحی صحنه ضمن تقدیر از مصطفی کوشکی برای طراحی صحنه رویای نیمه شب تابستان، امیرحسین دوانی برای طراحی صحنه صوراسرافیل به عنوان برگزیده معرفی شد.

در بخش بازیگری مرد با تقدیر از علیرضا کی منش بازیگر رویای نیمه شب تابستان، پارسا پیروز فر به عنوان برگزیده معرفی شد. در بخش بازیگری زن با تقدیر از نانا بوتخوزی برای بازی در نمایش در اعماق، فاطمه نقوی برای بازی در نمایش صوراسرافیل و دیابولیک به عنوان برگزیده معرفی شد.در بخش کارگردانی ضمن تقدیر از عامر مسافر آستانه برای کارگردانی نمایش صوراسرافیل، جرزی زون کارگردان نمایش همسرایی یتیمان به عنوان برگزیده معرفی شد.

همچنین در بخش نمایشنامه نویسی ضمن تقدیر از سیاوش پاکراه نویسنده نمایشنامه صوراسرافیل، حسین پاکدل به عنوان نویسنده کابوس های حضرت اشرف برگزیده این بخش شد.

در این مراسم ضمن تقدیر از خانواده شهید تواضع، بنیاد حفظ آثار و انجمن انقلاب دفاع مقدس از نمایش بزم و رزم کاری از ابوالفضل طبسی از سبزوار، نمایش املت با گوجه ایرانی به کارگردانی پارسا پاکیزه از تهران، نمایش بازگشت کاری از داریوش نصیری از تهران، نمایش و هزارسال و یک روز کاری از عباس کریمی، مهراوه عشق کاری از راشین امامی تقدیر کرد. همچنین بر اساس بیانیه انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از آثاری چون نگاهمان میکنند نوشته نغمه ثمینی، پستو نوشته باقر سروش،خاطرات هنرپیشه دوم اثر افشین زمانی و پرواز ۷۴۵ نوشته مرجان پور غلامحسین حمایت خواهد کرد. همچنین بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس از بیژن مرادی، بهنام کاوه و شقایق فتحی برای نگارش سه نمایشنامه تقدیر کرد.

منبع : آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار