رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

در حالی که شورای صنفی نمایش، ۱۲ فیلم را به عنوان نامزد اکران نوروزی معرفی کرده است، اما از همین حالا اکران ۵ فیلم در پنج سرگروه قطعی شده است و در واقع تنها یک سهمیه خالی باقی مانده است. داستان اکران نوروزی امسال بر خلاف سال های قبل چندان پیچیده نبود و گویی این […]

در حالی که شورای صنفی نمایش، ۱۲ فیلم را به عنوان نامزد اکران نوروزی معرفی کرده است، اما از همین حالا اکران ۵ فیلم در پنج سرگروه قطعی شده است و در واقع تنها یک سهمیه خالی باقی مانده است.

داستان اکران نوروزی امسال بر خلاف سال های قبل چندان پیچیده نبود و گویی این پازل از قبل چیده شده و آماده بود تا این حد که گزینه نخست آن از فردا پنج شنبه ۲۸ بهمن اکرانش را با سرگروهی پردیس زندگی آغاز می کند، پیمان قاسمخانی با فیلم کمدی «خوب ، بد ، جلف» نخستین چراغ نوروزی سینماها را روشن خواهد کرد.

پس تا اینجای کار یکی از سهمیه ها پریده است و ۵ فیلم شانس اکران خواهند داشت، حالا برویم سراغ سرگروه قدیمی و معروف تهران، سینما آزادی وابسته به حوزه هنری که قطعا فیلم خودش را انتخاب و حمایت خواهد کرد، فیلمی به نام «یک روز بخصوص» ساخته همایون اسعدیان که قرارداد پخش آن را با حوزه امضا کرده است و خیلی ها معتقد بودند در جشنواره فیلم فجر نادیده گرفته شد. مصطفی زمانی و پریناز ایزدیار بازیگران اصلی آن هستند.

سعید سهیلی که جنجال های او و گشت ارشادش تمامی ندارد ، پس از صحبت های تند و انتقادی اش در نشست خبری جشنواره فیلم فجر ناگهان فیلمش از بخش آرای مردمی و سیمرغ تماشاگران حذف شد، اما حالا او تجربه کسب کرده و روزه سکوت گرفته و کار را هم به کاردان سپرده است، سهیلی با انتخاب هدایت فیلم به عنوان پخش کننده فیلمش خیلی زود با سرگروه سینمایی استقلال به توافق رسید و از الان آماده یک فروش طوفانی و چند میلیاردی است.

دیگر فیلم کمدی اکران نوروزی که چندین بار نوبت اکران آن به تاخیر افتاد، «سه بیگانه» نام دارد، این فیلم که گرفتار برخی ملاحظات شد آن طور که سینمادیلی خبر داده با سرگروهی ماندانا در نوروز به نمایش درخواهد آمد. این فیلم سال ۹۳ ساخته شده است و به دلیل مهاجرت برخی بازیگران آن به ترکیه تاکنون اکران نشده بود.

در این اثر سینمایی که مهدی مظلومی کارگردان آن است امین حیایی، لیلا اوتادی، محمدرضا شریفی نیا، سحر قریشی، برزو ارجمند و … نقش آفرینی می کنند.

۴ سهمیه اکران نوروزی تا اینجای کار معرفی شد، بهترین فیلم جشنواره فجر یعنی «ماجرای نیمروز» ساخته تحسین شده محمدحسین مهدویان هم قرار است با سرگروهی پردیس کورش به نمایش درآید تا پرونده ۵ فیلم اکران نوروزی بسته شود و تنها یک سهمیه باقی می ماند. سهمیه ای که گفته می شود برای به دست آوردن آن دو فیلم رگ خواب و بدون تاریخ، بدون امضا در حال رقابت هستند.

منبع : جام جم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار