رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • شنبه 26 فروردین 1396 - 12:02
  • کد خبر : 7215
  • تئاتر
  • چاپ خبر : بدقولی تالار وحدت به «دکتر نون» ضربه زد/ ادامه انتظارِ ۱۲ ساله

هادی مرزبان با اشاره به اینکه سال ۹۶ قصد اجرای نمایش «دکتر نون» را در تالار وحدت داشته اظهار کرد که بدقولی مدیریت بنیاد رودکی مانع تحقق انتظار ۱۲ ساله وی برای اجرای این اثر شد. هادی مرزبان کارگردان تئاتر که سال ۹۵ اعلام کرده بود در نیمه اول سال ۹۶ قصد اجرای اثری نمایشی […]

هادی مرزبان با اشاره به اینکه سال ۹۶ قصد اجرای نمایش «دکتر نون» را در تالار وحدت داشته اظهار کرد که بدقولی مدیریت بنیاد رودکی مانع تحقق انتظار ۱۲ ساله وی برای اجرای این اثر شد.

هادی مرزبان کارگردان تئاتر که سال ۹۵ اعلام کرده بود در نیمه اول سال ۹۶ قصد اجرای اثری نمایشی را در تالار وحدت داشته که به دلیل بدقولی مدیریت بنیاد فرهنگی هنری رودکی این اجرا منتفی شد، درباره نام اثر مدنظر گفت: ۱۲۲ سال است که قصد اجرای نمایش «دکتر نون» را دارم. وقتی سال گذشته مدیریت بنیاد رودکی از من دعوت کرد تا نوبتی اجرایی به گروه ما اختصاص دهد، بسیار خوشحال شدم و حتی به مدیریت بنیاد اعلام کردم که جای خوشحالی دارد که بنیاد به این نتیجه رسیده که از یک سال قبل برنامه سال آینده را مشخص کند.

وی ادامه داد: در سفری که به خارج از کشور داشتم مجوز اجرای نمایش «دکتر نون» را از شهرام رحیمیان نویسنده آن گرفتم و مبلغ مورد نظر نویسنده را هم برای داشتن این مجوز برای اجرای «دکتر نون» تا پایان سال ۹۶ پرداخت کردم. بعد از آن به همراه ۲ نویسنده دیگر ۴ ماه روی متن «دکتر نون» وقت گذاشتیم تا برای اجرا آن را آماده کنیم.

این هنرمند عرصه تئاتر یادآور شد: متأسفانه حرمت تئاتر در تالار وحدت از بین رفته است و ساعتی که به اجرای آثار تئاتری اختصاص داده می شود اصلا مناسب نیست. از این رو من قصد داشتم در مقطعی «دکتر نون» را به صحنه ببرم که ساعت اجرای نمایش مناسب باشد. بر همین اساس بنیاد رودکی به من پیشنهاد داد که اگر در ماه رمضان نمایش را به صحنه ببرم می توانم ساعت اجرای نمایش را انتخاب کنم. قرار بر این شد که تعداد ۲۰ اجرا را در ماه رمضان داشته باشیم و تعداد اجراهای باقیمانده را در تیرماه به صحنه ببریم.

مرزبان با بیان اینکه بر اساس این تفاهم گروه بازیگران و تولید نمایش را تشکیل دادم، اظهار کرد: متأسفانه بعد از مدتی مدیر بنیاد رودکی طی جلسه ای به من اعلام کرد که تفاهم صورت گرفته برای اجرا در خردادماه بوده است. این در حالی است که تعداد ۲۰ اجرا برای نمایش در ماه رمضان اصلا معقولانه نیست. مدیر بنیاد رودکی مرد نازنینی است ولی مدیر هنری نیست. البته از آقای مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی بسیار سپاسگزارم که به من دلگرمی داد و گفت هر کاری از دست اش بربیاید برای اجرای «دکتر نون» انجام می دهد.

وی تأکید کرد: این اتفاق لطمه روحی و جسمی به من زده است و مجبور شدم گروهی را که با برنامه ریزی گردهم جمع کرده بودم، رها کنم.

کارگردان نمایش های «لبخند با شکوه آقای گیل» و «شب روی سنگفرش خیس» تصریح کرد: تا وجود این مدیریت در بنیاد رودکی، دیگر به سراغ اجرا در تالار وحدت نمی روم. متأسفانه امسال هم نمی توانم نمایش «دکتر نون» را به صحنه ببرم ولی اگر عمرم باقی بود، سال آینده این نمایش را در یکی از سالن های تئاتری به صحنه خواهم برد.

مرزبان درباره وضعیت تولید و اجرای نمایش «بنگاه تئاترال» نوشته علی نصیریان در تماشاخانه سنگلج نیز توضیح داد: تمرین های این نمایش را شروع کرده ایم و تیرماه و مردادماه سال جاری نمایش «بنگاه تئاترال» را در تماشاخانه سنگلج اجرا می کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار