رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم انیمیشن «اکتسابات انتسابی» به کارگردانی «سمانه شجاعی» به جشنواره انِسی فرانسه راه یافت.   به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پنجاه و ششمین دوره جشنواره فیلم انیمیشن انِسی Annecy طی روزهای ۲۲ تا ۲۷ خرداد ۹۶۶ در کشور فرانسه برگزار خواهد شد و انیمیشن «اکتسابات انتسابی» ساخته سمانه شجاعی در […]

فیلم انیمیشن «اکتسابات انتسابی» به کارگردانی «سمانه شجاعی» به جشنواره انِسی فرانسه راه یافت.

 

به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پنجاه و ششمین دوره جشنواره فیلم انیمیشن انِسی Annecy طی روزهای ۲۲ تا ۲۷ خرداد ۹۶۶ در کشور فرانسه برگزار خواهد شد و انیمیشن «اکتسابات انتسابی» ساخته سمانه شجاعی در بخش مسابقه دانشجویی جشنواره روی پرده خواهد رفت.

در این بخش، ۵۰ فیلم انیمیشن از ۲۰ کشور دنیا (فرانسه، آمریکا، آلمان، انگلستان، ایران، چین، ژاپن، کره‌جنوبی، کانادا، بلژیک، هلند، دانمارک، سوئیس، لهستان، جمهوری چک، مجارستان، فنلاند، استونی، تایوان و کاستاریکا) پذیرفته شده‌اند.

داستان فیلم انیمیشن «اکتسابات انتسابی» درباره‌ی پیر پسری است که از وضعیت ظاهری و موروثی خود ناراضی بوده و تصمیم می‌گیرد به زندگی خود خاتمه دهد، اما خودکشی ناموفق او شرایط جدیدی را در زندگی‌اش ایجاد می‌کند. این فیلم یک تجربه‌ی جدید به روایت گروتسک (طنز تلخ) در انیمیشن با تصاویر رئال است.

«اکتسابات انتسابی» پیش از این، در سی‌اُمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی دانشجویی «ونیز» ایتالیا، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن آتن یونان و یازدهمین برنامه نمایش فیلم Flatpack بیرمنگام انگلیس نیز به نمایش درآمده است. این فیلم یکی از آثار منتخب بخش مسابقه دهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انکا» هم هست که تیر ماه ۹۶ در کشور اسلواکی برگزار می‌شود.

گفتنی است که انیمیشن «یال و کوپال» ساخته شیوا صادق اسدی نیز در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه جشنواره انِسی پذیرفته شده است. در این بخش ۱۰۰ فیلم از ۴۸ کشور دنیا به رقابت می‌پردازند.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار