رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم “My father’s Wings” (بال های پدرم) اثر کیوانچ سزر از کشور ترکیه در بخش مسابقه بین الملل به نمایش درآمد. داستان این فیلم درباره کارگر ساختمانی کهنسالی است که با ابتلا به یک تومور بدخیم، برخلاف همکارانش تمام برنامه های آینده را رها می‌کند. این فیلم به تعمق و تفکر درباره شان فرد در […]

فیلم “My father’s Wings” (بال های پدرم) اثر کیوانچ سزر از کشور ترکیه در بخش مسابقه بین الملل به نمایش درآمد.

داستان این فیلم درباره کارگر ساختمانی کهنسالی است که با ابتلا به یک تومور بدخیم، برخلاف همکارانش تمام برنامه های آینده را رها می‌کند. این فیلم به تعمق و تفکر درباره شان فرد در بستر جامعه مدرن ترکیه می‌پردازد.

کارگردان بال های پدرم درباره فیلم گفت: “این فیلم در مورد کارگران ساختمانی است که در یک محوطه ساختمانی در استانبول مشغول به کار هستند. در مورد مسائل و مشکلات و سختی هایی که دارند و همچنین امید آنها برای زندگی است. همچنین این فیلم در مورد حوادثی است که در محل کار و حین کار اتفاق می افتد و این حوادث سراسر نامعمول است؛ بخصوص در ترکیه و این مربوط به جهش اقتصادی است. حوادث زیادی وجود دارد که به مرگ انسانها منجر میشود و این به دلیل حرص و طمعی است که در مورد سیستم سرمایه گذاری وجود دارد. این فیلم انتقادی است به این وضعیت و موقعیتی که وجود دارد.”

وی درباره اینکه چگونه ایده فیلم به ذهنش رسید گفت: “در سال ۲۰۱۰ مقاله ای در روزنامه خواندم که در مورد حادثه سقوط  دانشجویی که به عنوان کارگر ساختمانی مشغول به کار بود. این اولین باری بود که با این موضوع مواجه میشدم و بعد شروع به تحقیق در این زمینه کردم و تا سال ۲۰۱۲ هنوز به عنوان موضوع بک فیلم به آن نگاه نمیکردم اما بعد تصمیم گرفتم که یک فیلم در مورد این موضوع بسازم. تهیه فیلم سه سال طول کشید و نخستین بار در سال ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته شد.”

کیوان سزر درباره فضای موجود در جشنواره جهانی گفت: “جمعیت زیادی در این جشنواره شرکت کرده اند. من روز اولی هست که در جشنواره حضور دارم و میبینم که مردم اینجا اشتیاق زیادی برای تماشای فیلمها دارند و در حقیقت این دلیل اصلی است که ما فیلم می سازیم. برای دیدن مردمی که برای تمشای فیلم مشتاق هستند.”

بال های پدرم محصول سال ۲۰۱۶ کشور ترکیه است و در آن “مندرس سامان چی لر”، “مصعب اکیجی”، “کبری کیپ” و “تانسل اوگیل” نقش آفرینی میکنند.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

سینماخانه/ خبرنگار: فرشید حاجیان – مترجم: مریم مرادی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار