رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April
مادر نگران و پسر جوان، داستان مشابه همه فرهنگ ها

نمایش فیلم کوتاه بزرگراه در قسمت پانوراما جشنواره جهانی فیلم فجر

فیلم کوتاه “Highway” (بزرگراه) در قسمت پانوراما کشور های آسیایی و اسلامی در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد. “آو سی وی” کارگردان مالزیایی این فیلم به سینماخانه گفت: “در ابتدا زمانی که داشتم فیلمنامه را می نوشتم هدف واضحی نداشتم و فقط میخواستم به عنوان یک فیلمساز متفاوت یک فیلم متفاوت بسازم اما […]

فیلم کوتاه “Highway” (بزرگراه) در قسمت پانوراما کشور های آسیایی و اسلامی در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد.

“آو سی وی” کارگردان مالزیایی این فیلم به سینماخانه گفت:

“در ابتدا زمانی که داشتم فیلمنامه را می نوشتم هدف واضحی نداشتم و فقط میخواستم به عنوان یک فیلمساز متفاوت یک فیلم متفاوت بسازم اما بعد مدتی به هدفی که میخواستم در فیلم نشان بدهم رسیدم و آن نشان دادن عمق روابط بین آدمها بود. در این فیلم رفتن به مراسم عروسی بهانه ای است برای نشان دادن رابطه بین یک مادر با پسرش.”

کارگردان فیلم بزرگراه درباره اینکه چگونه ایده فیلم ذهنش رسید، گفت: “ایده فیلم وقتی در ترافیک یک بزرگراه در شهر کوالالامپور بودم به ذهنم رسید و شخصیت مادر برگرفته از شخصیت مادر خودم هستش. جالبه بدانید وقتی فیلم را به دوستانم نشان میدادم اکثر آنها گفتند که تجربه ای مشابه با مادر خودشان داشته اند. می شود گفت که شخصیت مادر این فیلم به نوعی نماد همه مادرهای آسیایی است که همیشه نگران فرزندان خود هستند و دوست دارند که فرزندانشان در زندگی به موفقیت برسند.”

وی در ادامه گفت: “این زیبایی سینما هست که با هر فرهنگ و با هر زبانی که باشد اما حرف مشترکی برای گفتن دارد و میشود گفتگویتان یک زبان مشترک بین فرهنگ ها باشد.”

“آو سی وی” درباره جو جشنواره جهانی فجر گفت: “به نظر جو موجود در این فستیوال عالی هست. تنوع زیادی در فیلمها وجود و فیلمهای متفاوتی پخش می شود.”

“تا به امروز فیلم های “فارغ التحصیل” از رومانی، فیلم کوتاه “هنوز نه” از ایران که بعد از فیلم من پخش شد و فیلم “گرگ و میش” از افغانستان فیلمهای مورد علاقه من در این جشنواره بوده اند.”

وی همچین در انتهای گفتگوی خود از حمایت علی محمد صباغی، نماینده فرهنگی ایران در مالزی و “جود دی”، رییس فستیوال فیلم KKIFF تشکر کرد.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

سینماخانه/فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار