رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

همایون ارشادی، بازیگر سینما معتقد است که جشنواره جهانی با کیفیتی متفاوت در حال برگزاری است. به گزارش سینماخانه و به نقل از بزرگداشت کیارستمیستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ارشادی با اشاره به این که دومین سالی است که جشنواره جهانی فیلم فجر به شکل خوبی به صورت مستقل برگزار می […]

همایون ارشادی، بازیگر سینما معتقد است که جشنواره جهانی با کیفیتی متفاوت در حال برگزاری است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از بزرگداشت کیارستمیستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ارشادی با اشاره به این که دومین سالی است که جشنواره جهانی فیلم فجر به شکل خوبی به صورت مستقل برگزار می شود گفت: سال گذشته شرکت نکردم که بخواهم مقایسه ای بین این دو دوره داشته باشم اما در کل این جشنواره منظم ترین و مرتب ترین جشنواره ای است که تا به حال در ایران دیدم. همه گروه ها از دبیر جشنواره تا کسانی که بلیت را چک می کنند؛ خنده رو هستند و با احترام برخورد می کنند.

او ادامه داد: غیرقابل تصور بود که ما بتوانیم چنین جشنواره ای داشته باشیم. آن هم جشنواره ای که این تعداد مهمان خارجی داشته باشد. به خاطر برگزاری این جشنواره به رضا میرکریمی و گروهش تبریک می گویم.

ارشادی با بیان این که بزرگداشت کیارستمی در جشنواره جهانی فیلم فجر اولین بزرگداشت رسمی ایران برای او بود گفت: این بزرگداشت در شان کیارستمی برگزار شد و برگزاری این بزرگداشت در شان او بود. کیارستمی بزرگ سینمای ما بود و ما هر چه در بخش بین الملل داریم از او داریم. او باعث شد سینمای  ما طور دیگری به جهانیان شناخته شود.

او با تاکید براین که شخصا علاقه ای به تماشای فیلم های ژانر وحشت ندارد بیان کرد: اما این اتفاق بسیار خوب است چون یکی از پرفروش ترین ژانری های دنیا، ژانر وحشت است. البته دوست دارم که در فیلم های ژانر وحشت بازی کنم.

ارشادی توضیح داد: مشکلی که ما در ایران داریم، این است که مدیر جشنواره ها هر دو سال یک بار تغییر می کند. در حالی که در همه جشنواره های جهانی مدیران سال ها جشنواره ها را اداره می کنند و سیاست های پایه گذاری شده را پیش می برند. خواهشم این است که این گروه در اجرای این جشنواره باقی بمانند و بسیار بهتر می شود اگر این جشنواره از حالت دولتی خارج شود.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار