رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۰ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 17 June

۹۰۸۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

کیارستمی؛ روزنه‌ای به زیبایی‌ها در جهان خشن امروز/ ژان میشل فرودون: کیارستمی به معنای واقعی کلمه «استاد» بود

آخرین مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبر سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، آخرین مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی با حضور چهره هایی همچون ژان میشل فرودون، گادفری چشایر، اکبر عالمی، احمد طاهری، نگار اسکندرفر، همایون ارشادی، محمدرضا […]


دیدار نماینده فیاپف با دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر

نماینده فیاپف (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های تهیه‌کنندگان فیلم) روز چهارم جشنواره جهانی فجر با حضور در کاخ جشنواره با رضا میرکریمی دبیر این رویداد سینمایی دیدار کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر٬ نماینده فیاپف در جریان برگزاری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در […]



آغاز کوری و پایان تاریکی

گزارش سومین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر

آغاز کوری و پایان تاریکی به گزارش سینماخانه؛ در سومین روز از جشنواره جهانی فجر بیش از چهل فیلم در بخش‌های مختلف در پردیس چارسو، سینما فلسطین و سینما فرهنگ به نمایش درآمد. این روز با نمایش فیلم “کوری” اثر “ریشارد بوگایسکی” از کشور لهستان، آغاز و با فیلم “کوری” اثر “دنیل کاسترو زیمیرون” از کشور […]


چه کسانی فیلم‌ تبلیغاتی نامزدها را می‌سازند؟

شاید اگر دوازده سال پیش در انتخابات ریاست جمهوری سال هشتاد و چهار محمود احمدی نژاد در میان شگفتی همگان به مقام ریاست جمهوری ایران نمی رسید، امروز بحث فیلم های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری تا بدین حد پردامنه و البته کنجکاوی برانگیز نمی شد. آن سال فیلم تبلیغاتی احمدی نژاد را که نامزد گمنامی […]



فیلم «نقطه کور» افتتاح شد

اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «نقطه کور» شامگاه شنبه ۲ اردیبهشت ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در ابتدای این برنامه مهدی گلستانه تهیه کننده و کارگردان فیلم طی سخنانی با تشکر از حضور مهمانان گفت: متاسفانه فلیم «نقطه کور» در زمانی اتفاق می افتد که ما افشین یداللهی یکی از دوستان و شخصیت های […]


مراسم معرفی فیلم «نگار» برگزار شد

رامبد جوان، نگار جواهریان و علیرضا شجاع نوری در مراسم معرفی فیلم «نگار» حاضر شدند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر٬ جلسه معرفی و نمایش فیلم «نگار» با حضور رامبد جوان کارگردان، نگار جواهریان بازیگر و دیگرعوامل فیلم در سالن شماره یک چارسو برگزار شد. […]


پرواز حاتمی کیا به وقت شام

محمد خزاعی تهیه‌کننده به همراه گروه تولید «پرواز به وقت شام» جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا مجدداً عازم سوریه هستند.  گروه تهیه و تولید جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا با عنوان «پرواز به وقت شام» عازم سوریه شدند تا علاوه بر انتخاب نهایی بازیگران سوری امکان تولید فیلم در این کشور را نیز فراهم کنند. مدتی […]


استایل جالب هانیه توسلی ۲۳ سال پیش + عکس

هانیه توسلی بازیگر سینما و تلویزیون در اینستاگرامش عکسی از دوران دبیرستانش با فکل معروف اوایل دهه هفتاد منتشر کرد. هانیه توسلی با انتشار این عکس نوشت: اول دبیرستان. هنرستان تهذیب در همدان.متاسفانه اسم همکلاسی هایم را یادم نیست در این عکس.نکته ی جالب عکس برای من مقنعه ی چانه دار و فکل معروف اوایل […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...