رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 18 خبر


  • شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳
  • السبت ۱۷ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 25 May

۹۰۸۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۸ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

رادیو هفتاد و هفت ساله می شود

همزمان با فرارسیدن ۴ اردیبهشت، هفتاد و هفتمین سالروز تاسیس رادیو در ایران، شبکه های مختلف صدای جمهوری اسلامی ایران با تولید ویژه برنامه های متنوع این مناسبت را گرامی می‌دارند. به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، شبکه های مختلف رادیویی همزمان با فرارسیدن۴ اردیبهشت ماه، هفتاد و هفتمین سالروز تاسیس رادیو در ایران ویژه […]


صادق زیبا کلام درباره جشنواره جهانی فیلم فجر چه گفت؟+ ویدیو

صادق زیبا کلام بیشتر در عرصه سیاست شناخته شده است، اما این استاد علوم سیاسی نگاه متفاوتی به جشنواره جهانی فیلم فجر دارد. البته این نظر او منطبق بر سیاست و مسائل روز ایران و دنیاست. سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در […]


پرویز پورحسینی: به هر کسی نباید اجازه کارگردانی داد

پرویز پورحسینی گفت: به برخی باید گفت شما باید پخته شوی تا به درجه کارگردانی برسی. اما اکنون هر کسی مدرک دانشگاه بگیرد و بتواند بازیگر شناخته شده‌ای را در کارش داشته باشد به او اجازه کارگردانی می‌دهند و این خوب نیست. این بازیگر سینما و تئاتر ایران در گفت‌وگو با رایانی مخصوص درباره آموزش و […]


سخنگوی وزارت بهداشت:

پزشکی قانونی فردا علت فوت «عارف لرستانی» را اعلام می‌کند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طبق تماس‌هایی که با مسئولین سازمان پزشکی قانونی داشته‌ایم، توضیحات لازم و قابل اطلاع‌رسانی در زمینه علت فوت مرحوم “عارف لرستانی” از طرف آن سازمان، روز دوشنبه (۴ اردیبهشت) اعلام خواهد شد. دکتر “ایرج حریرچی” گفت: چهره‌های مشهور اعم از هنرمندان، ورزشکاران و سایر گروه‌ها، مورد […]


چند درصد با تماشای مناظره‌های زنده تغییر رأی می‌دهند؟

استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، درباره‌ی تأثیر مناظره‌های تلویزیونی بر روند انتخابات اظهار کرد: بیش از هر چیزی این روند بستگی به چینش کاندیداها دارد، ولی در مجموع تماشای برنامه نقش بسیار موثری در جلب توجه افکار عمومی خواهد داشت؛ اینکه چه تعداد با تماشای مناظره‌های زنده و تحت تأثیر آن تغییر رنگ می‌دهند معمولا […]


کشتی بخار مرمت شده روی پرده جشنواره جهانی

فیلم «کشتی بخار بیل جونیور» ساخته چارلز ریستر و باستر کیتون محصول سال ۱۹۲۸ امریکا در جشنواره جهانی روی پرده می‌رود. به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، این فیلم در بخش فیلم های کلاسیک مرمت شده جشنواره ،ساعت ۲۱:۴۰ سوم اردیبهشت درسالن شماره ۵ چارسو نمایش داده می‌شود. فیلم صامت […]


نگار جواهریان: به جشنواره جهانی فیلم فجر دل ببندیم

نگار جواهریان بازیگر فیلم «نگار» معتقد است که جشنواره جهانی فیلم فجر با گذشت زمان بهبود یافته است و سال به سال بهتر خواهد شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نگار جواهریان درباره شرایط آماده سازی و مراحل کار گفت:  افراد زیادی برای برگزاری […]


نمایش ۳۰ فیلم برگزیده ایران و جهان در روز چهارم جشنواره جهانی

در چهارمین روز از جشنواره جهانی فجر بیش از سی فیلم در بخش‌های مختلف در پردیس چارسو نمایش داده می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، در سالن شماره ۱ چارسو فیلم‌های کوری (ریشارد بوگایسکی) از کشور لهستان، ساعت ۱۴:۴۵،آموزگار (یان ژبیک) از جمهوری چک […]


رامبد جوان در کاخ جشنواره جهانی؛

جشنواره جهانی فجر در اوج کار خود را آغاز کرده است

رامبد جوان کارگردان فیلم سینمایی «نگار» در کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر حضور یافت و در سخنانی تاکید کرد٬ جشنواره جهانی در اوج کار خود را آغاز کرده است. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر٬ رامبد جوان گفت: جشنواره جهانی یک شروع با ارتفاع بالا […]



logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی