رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۵ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 2 June

۹۱۴۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

کیارستمی؛ روزنه‌ای به زیبایی‌ها در جهان خشن امروز/ ژان میشل فرودون: کیارستمی به معنای واقعی کلمه «استاد» بود

آخرین مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبر سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، آخرین مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی با حضور چهره هایی همچون ژان میشل فرودون، گادفری چشایر، اکبر عالمی، احمد طاهری، نگار اسکندرفر، همایون ارشادی، محمدرضا […]


دیدار نماینده فیاپف با دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر

نماینده فیاپف (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های تهیه‌کنندگان فیلم) روز چهارم جشنواره جهانی فجر با حضور در کاخ جشنواره با رضا میرکریمی دبیر این رویداد سینمایی دیدار کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر٬ نماینده فیاپف در جریان برگزاری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در […]



آغاز کوری و پایان تاریکی

گزارش سومین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر

آغاز کوری و پایان تاریکی به گزارش سینماخانه؛ در سومین روز از جشنواره جهانی فجر بیش از چهل فیلم در بخش‌های مختلف در پردیس چارسو، سینما فلسطین و سینما فرهنگ به نمایش درآمد. این روز با نمایش فیلم “کوری” اثر “ریشارد بوگایسکی” از کشور لهستان، آغاز و با فیلم “کوری” اثر “دنیل کاسترو زیمیرون” از کشور […]


چه کسانی فیلم‌ تبلیغاتی نامزدها را می‌سازند؟

شاید اگر دوازده سال پیش در انتخابات ریاست جمهوری سال هشتاد و چهار محمود احمدی نژاد در میان شگفتی همگان به مقام ریاست جمهوری ایران نمی رسید، امروز بحث فیلم های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری تا بدین حد پردامنه و البته کنجکاوی برانگیز نمی شد. آن سال فیلم تبلیغاتی احمدی نژاد را که نامزد گمنامی […]



فیلم «نقطه کور» افتتاح شد

اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «نقطه کور» شامگاه شنبه ۲ اردیبهشت ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در ابتدای این برنامه مهدی گلستانه تهیه کننده و کارگردان فیلم طی سخنانی با تشکر از حضور مهمانان گفت: متاسفانه فلیم «نقطه کور» در زمانی اتفاق می افتد که ما افشین یداللهی یکی از دوستان و شخصیت های […]


مراسم معرفی فیلم «نگار» برگزار شد

رامبد جوان، نگار جواهریان و علیرضا شجاع نوری در مراسم معرفی فیلم «نگار» حاضر شدند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر٬ جلسه معرفی و نمایش فیلم «نگار» با حضور رامبد جوان کارگردان، نگار جواهریان بازیگر و دیگرعوامل فیلم در سالن شماره یک چارسو برگزار شد. […]


پرواز حاتمی کیا به وقت شام

محمد خزاعی تهیه‌کننده به همراه گروه تولید «پرواز به وقت شام» جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا مجدداً عازم سوریه هستند.  گروه تهیه و تولید جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا با عنوان «پرواز به وقت شام» عازم سوریه شدند تا علاوه بر انتخاب نهایی بازیگران سوری امکان تولید فیلم در این کشور را نیز فراهم کنند. مدتی […]


استایل جالب هانیه توسلی ۲۳ سال پیش + عکس

هانیه توسلی بازیگر سینما و تلویزیون در اینستاگرامش عکسی از دوران دبیرستانش با فکل معروف اوایل دهه هفتاد منتشر کرد. هانیه توسلی با انتشار این عکس نوشت: اول دبیرستان. هنرستان تهذیب در همدان.متاسفانه اسم همکلاسی هایم را یادم نیست در این عکس.نکته ی جالب عکس برای من مقنعه ی چانه دار و فکل معروف اوایل […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی