رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 6 June

۱۱۰۰۱ تیر ۱۳۹۶ ۶ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

پردیس تئاتر تهران مستقل می‌شود/ فعالیتی فراتر از فرهنگسراها

مدیر پردیس تئاتر تهران اعلام کرد که چارت تخصصی جدیدی برای این مجموعه تئاتری در حال آماده سازی و تدوین است تا استقلال مدیریتی داشته باشد. حسین مسافرآستانه مدیر پردیس تئاتر تهران درباره برنامه ریزی های مدنظر برای فعالیت حرفه ای و تخصصی این مجموعه تازه تأسیس تئاتر گفت: قرار نیست که پردیس تئاتر تهران […]


کوئنتین تارانتینو قتل‌های خانواده منسن را فیلم می‌کند

گفته می‌شود کارگردان تعدادی از به یادماندنی‌ترین و خشن‌ترین فیلم‌های هالیوود، یکی از بدنام‌ترین پرونده‌های قتل تاریخ آمریکا را با حضور بازیگران درجه یک به عنوان پروژه بعدی‌اش انتخاب کرده است به نقل از هالیوود ریپورتر، کوئنتین تارانتینو دارد به آرامی جدیدترین پروژه‌اش را به راه می‌اندازد و با بازیگران درجه یک صحبت می‌کند تا […]


عیادت حاتمی کیا از کاسه ساز

ابراهیم حاتمی کیا به عیادت حبیب الله کاسه ساز در بیمارستان رفت. حاتمی کیا که این روزها فیلم جدیدش با عنوان “پرواز به وقت شام” را درمرحله فیلمبرداری دارد با حضور در بیمارستان از این تهیه کننده سینما عیادت کرد. کاسه ساز از فروردین ماه سال جاری به دلیل مشکلات گوارشی و ابتلاء به سرطان […]


آغاز حضور امیر جعفری در «شهرزاد»

قسمت سوم فصل دوم سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی سید محمد امامی، عرضه شد. به نقل از روابط عمومی سریال «شهرزاد»، قسمت سوم فصل جدید «شهرزاد» از صبح دوشنبه (۱۹ تیرماه) توسط شرکت تصویرگستر پاسارگاد عرضه شده است. امیر جعفری در نقش سروان آپرویز از این قسمت بازی اش آغاز می شود […]


جوایزی برای «بادیگارد» در «وین»

فیلم سینمایی «بادیگارد» در جشنواره بین‌المللی فیلم وین در ۳ رشته به عنوان بهترین اثر شناخته‌ شد. به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، فیلم‌سینمایی «بادیگارد» که برای نخستین‌بار در جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر به نمایش در آمد، در جشن اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم وین بعنوان بهترین طراحی هنری شناخته شد. ابراهیم حاتمی‌کیا نیز […]


گزارش تصویری نمایش “گریه ها و خنده های بی دلیل یک زن …”

نمایش “گریه ها و خنده های بی دلیل یک زن …” به نویسندگی و کارگردانی حسینعلی بینوایی از یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ تا جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ در تماشاخانه همای سعادت به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک ۲۶۱، طبقه چهار، واحد۵ به روی صحنه می رود. سینماخانه […]


قرارداد ۴ فیلم سینمایی ثبت شد

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره خروجی جلسه امروز ۱۹ تیرماه شورا گفت: در جلسه امروز شورا قرارداد فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» ساخته حسین قناعت در گروه آزادی بعد از فیلم سینمایی «سارا و آیدا» ساخته مازیار میری، فیلم سینمایی «ملی و راه های نرفته اش» به کارگردانی تهمینه میلانی در گروه کورش بعد […]


کمپانی تئاتر «امید ایران» مستقر می‌شود

مدیر کمپانی تئاتر «امید ایران» اظهار کرد که از اواخر شهریورماه سال جاری این کمپانیر در مکانی ثابت مستقر می شود؛ فضایی لابراتواری برای علاقه مندان به بازیگری. کیومرث مرادی که این روزها نمایش «هملت، تهران ۲۰۱۷» را با حضور جوانان تئاتری به عنوان یکی از تولیدات کمپانی تئاتر «امید ایران» روی صحنه دارد درباره […]


«لامبورگینی» دچار تغییر شد

نمایش «لامبورگینی» به کارگردانی سیامک صفری با تغییراتی در گروه اجرا به صحنه می‌رود. به گزارش ایسنا این نمایش قرار بود با حضور و اجرای حمید صفت (خواننده) از  تیرماه در سالن «شهرزاد» اجرا شود، اما طبق اعلام روابط عمومی این نمایش، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزی برای اجرای این خواننده صادر نکرده است. […]


عرضه نسخه بلورِی «بادیگارد» از اواخر تیرماه

نسخه بلوری فیلم «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی کیا در سومین دهه تیرماه در مراکز فروش محصولات ویژه فرهنگی نظیر شهرکتاب‌ها و مراکز تخصصی عرضه محصولات سمعی و بصری توزیع می شود. به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، از ویژگی های نسخه بلوری «بادیگارد» که با حجم ۵۰ گیگابایت آماده‌ عرضه می […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی