رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

دادگاه عالی لس‌آنجلس درخواست شاکی پرونده «رومن پولانسکی» مبنی بر مختومه کردن پرونده را نپذیرفت. به نقل از اسکرین، زنی که در ۱۳ سالگی از سوی «رومن پولانسکی»، کارگردان مطرح سینما مورد تعرض قرار گرفته بود، پس از گذشتن ۴۰ سال از دادگاه خواست که به این پرونده پایان دهد اما «اسکات گوردن» قاضی دادگاه […]

دادگاه عالی لس‌آنجلس درخواست شاکی پرونده «رومن پولانسکی» مبنی بر مختومه کردن پرونده را نپذیرفت.

به نقل از اسکرین، زنی که در ۱۳ سالگی از سوی «رومن پولانسکی»، کارگردان مطرح سینما مورد تعرض قرار گرفته بود، پس از گذشتن ۴۰ سال از دادگاه خواست که به این پرونده پایان دهد اما «اسکات گوردن» قاضی دادگاه عالی‌ لس‌آنجلس با درخواست وی موافقت نکرد.

«سامانتا گایمر» که در سال ۱۹۷۷ مورد تعرض جنسی از سوی «پولانسکی» قرار گرفته بود چندی پیش از طریق وکلای خود خواستار پایان دادن به این پرونده بسیار طولانی شد اما حالا دادگاه عالی لس ‌انجلس با این درخواست مخالفت کرده است.

سازنده فیلم‌هایی چون «پیانیست» و «محله چینی‌ها» ۴۰ سال است به سبب اتهام تجاوز به دختری ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ از ترس محاکمه سنگین از آمریکا فرار کرده و در پاریس زندگی می‌کند، چرا که فرانسه یکی از معدود کشورهای اروپایی است که مانع استرداد شهروندان خود به آمریکا می‌شود.

«پولانسکی» پس از اعتراف به جرم تجاوزش در سال ۱۹۷۷ میلادی، ۴۲ روز را در زندانی در ایالت کالیفرنیا سپری کرد و سپس آزاد شد اما در سال ۱۹۷۸ زمانی که یک قاضی در تلاش بود مجددا پرونده او را به جریان بیاندازد و مجازاتی سنگین برای او صادر کند به فرانسه گریخت.

او در سال ۲۰۰۹ در سوئیس دستگیر شد و ۱۰ ماه را در حصر خانگی به سر برد اما دولت سوئیس در نهایت تقاضای دولت آمریکا مبنی بر استرداد «پولانسکی» را نپذیرفت و او را آزاد کرد.

آمریکا در سال ۲۰۱۵ از دولت لهستان نیز خواست تا «پولانسکی» را تحویل دهد اما دادگاه عالی این کشور اعلام کرد او دوران محکومیت خود را با توافق طرفین دعوی گذرانده است.

این سینماگر سرشناس که روز گذشته ۸۴ ساله شد، در حالی هنوز درگیر این پرونده قضائی است که اخیرا زنی به نام «رابین» نیز مدعی شده که در سال ۱۹۷۳ و زمانی که ۱۶ سال داشته قربانی جنسی «رومن پولانسکی» شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار