رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
در جشن «شب سینمای ایران» در بابل

سه سینماگر تجلیل می‌شوند

مدیرعامل انجمن فیلمسازان شمال و دبیر جشن شب سینمای ایران ضمن بیان جزییات برگزاری این جشن عنوان کرد که در این مراسم به سه فیلمساز تندیس شاخه شمشاد اهدا می شود. مهدی اکبری مدیر عامل انجمن فیلمسازان شمال و دبیر «شب سینمای ایران» درباره جزییات برگزاری این مراسم گفت: ما در سال ۹۴ انجمنی با […]

مدیرعامل انجمن فیلمسازان شمال و دبیر جشن شب سینمای ایران ضمن بیان جزییات برگزاری این جشن عنوان کرد که در این مراسم به سه فیلمساز تندیس شاخه شمشاد اهدا می شود.

مهدی اکبری مدیر عامل انجمن فیلمسازان شمال و دبیر «شب سینمای ایران» درباره جزییات برگزاری این مراسم گفت: ما در سال ۹۴ انجمنی با عنوان انجمن فیلمسازان شمال در راستای خدمات زیرساختی سینمایی برای اتفاقات سینمایی که در شمال رخ می دهد ثبت کردیم و یکی از برنامه های انجمن این است که قرار است از هنرمندانی ملی سه استان شمالی کشور یعنی مازندران، گیلان و گلستان در زمان های مقرر مورد تجلیل قرار بگیرند و از سوی دیگر اطلاعات و فنون این هنرمندان در کارگاه هایی به جوانان انتقال پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه انجمن مشکلات و مسایلی را که برای هنرمندان شمالی پیش می آید پیگیری می کند، بیان کرد: قاعدتا دستگاه های دولتی نمی توانند تمام خواسته های ما را پوشش دهند از همین رو باید به سوی تشکیل چنین انجمنی می رفتیم بر همین اساس یکی از وضایف ما تجلیل از بزرگان سه استان شمالی کشور است در همین مسیر سال گذشته مراسم تجلیل از خسرو سینایی و مرحوم یدالله نجفی را داشتیم و امسال طبق سیاست های انجمن از هر استان شمالی یک نفر را انتخاب کردیم به همین ترتیب از گیلان فرهاد مهران فر، از مازندران محمدعلی سجادی و از گلستان هوشنگ گلمکانی انتخاب شدند و تندیسی با عنوان «بزرگ زرین شمال» را دریافت می کنند.

مدیر عامل انجمن فیلمسازان شمال اظهار کرد: «برگ زرین شمال» برگرفته از تنها درختی است که در شمال ایران روییده می شود و ما از همان المانی گرفتیم و تندیسی ساختیم که به دوستان اهدا می شود. نکته دیگر این است که امسال به جای برگزاری دومین همایش، جشن شب سینمای ایران را در نظر گرفتیم و در این جشن از استادان بزرگوار دعوت کردیم تا در جشن حضور پیدا کنند.

اکبری عنوان کرد: همکاری هایی از سوی گروه سینمایی «هنر و تجربه» داشتیم برای مثال سالنی را به همین منظور در اختیار ما گذاشتند همچنین ادارات کل ارشاد سه استان شمالی مجوزهای لازم را به ما دادند و همکاری های دیگری از سوی مکان های مختلف انجام شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار